Conducted in
term:
2023/24
Erasmus code: 12.7
ISCED code: 0910
ECTS credits:
4
Language:
English
Organized by:
Department of Developmental Age Diseases
(for:
Faculty of Health Sciences)
Specialist Nursing Care Sciences: Long-Term Care Nursing 1855-P2-PODT-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin
- konsultacje: 3 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 2 godziny
- przeprowadzenie egzaminu praktycznego i teoretycznego:
4 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
90 godzin, co odpowiada 4 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 15 godzin
- konsultacje: 3 godzina
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 15 + 2 = 17 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 140 godzin, co odpowiada 5 punktom ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 15 + 2 = 17 godzin - 1 punktu ECTS
4.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w zajęciach praktycznych: 40 godzin, co odpowiada 2 punktu ECTS
5.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
40 godzin – 2 punkty ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent:
D.W10 zasady organizacji opieki długoterminowej;
D.W1 czynniki ryzyka i zagrożenia zdrowotne u osób objętych opieką długoterminową;
D.W2 etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki pielęgniarskiej nad pacjentami objętymi opieką długoterminową;
D.W3 zasady diagnozowania i planowania opieki nad pacjentem w opiece długoterminowej;
D.W6 właściwości grup leków i ich działanie na układy i narządy pacjenta w opiece długoterminowej, w różnych chorobach w zależności od wieku i stanu zdrowia, z uwzględnieniem działań niepożądanych, interakcji z innymi lekami i dróg podania;
D.W9 proces starzenia się w aspekcie biologicznym, psychologicznym, społecznym i ekonomicznym;
D.W11 etiopatogenezę najczęstszych schorzeń wieku podeszłego; D.W12 narzędzia i skale oceny wsparcia osób starszych i ich rodzin oraz zasady ich aktywizacji;
D.W7 standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia.
D.W8 reakcje pacjenta na chorobę, przyjęcie do ośrodka opieki długoterminowej z uwzględnieniem kryterium wieku i stanu zdrowia
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności absolwent:
D.U1 gromadzić informacje, sformułować diagnozę pielęgniarską, ustalać cele i plan opieki pielęgniarskiej, wdrażać interwencje pielęgniarskie oraz dokonywać ewaluacji opieki pielęgniarskiej;
D.U2 przeprowadzać poradnictwo w zakresie samoopieki pacjentów w różnym wieku i stanie zdrowia dotyczące chorób i uzależnień;
D.U4 organizować izolację pacjentów z chorobą zakaźną w zakładzie opieki długoterminowej i w warunkach domowych;
D.U6 dobierać technikę i sposoby pielęgnowania rany, w tym zakładania opatrunków;
D.U7 dobierać metody i środki pielęgnacji ran na podstawie ich klasyfikacji;
D.U15 dokumentować sytuację zdrowotną pacjenta, dynamikę jej zmian i realizowaną opiekę pielęgniarską z zastosowaniem dokumentacji aktualnie stosowanej w zakładach opieki długoterminowej; wykorzystywać narzędzia informatyczne do analizy gromadzonych danych o pacjencie;
D.U18 rozpoznawać powikłania leczenia farmakologicznego, dietetycznego, rehabilitacyjnego i leczniczo-pielęgnacyjnego;
D.U20 prowadzić rozmowę terapeutyczną z pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia oraz jego rodziną/ opiekunami;
D.U21 prowadzić rehabilitację przyłóżkową i aktywizację z wykorzystaniem elementów terapii zajęciowej;
D.U22 przekazywać informacje o stanie zdrowia pacjenta wybranym członkom zespołu terapeutycznego;
D.U26 przygotowywać i podawać pacjentom leki różnymi drogami: przez układ pokarmowy (doustnie, doodbytniczo), pozajelitowo (w postaci wstrzyknięć i przez drogi oddechowe);
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 szanowania autonomii i poczucia godności pacjenta; wykazywania postawy empatii, życzliwości wobec pacjenta i jego rodziny/opiekunów.
K2 respektowania praw pacjenta;
K3 wykazywania się poczuciem odpowiedzialności za wykonywane zadania w zakładzie opieki długoterminowej;
K4 samodzielnego dostrzegania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny.
Teaching methods
(in Polish) Wykłady: wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
Zajęcia praktyczne i praktyka zawodowa: instruktaż, ćwiczenia kliniczne, metoda problemowa, analiza dokumentacji medycznej, dyskusja
Prerequisites
(in Polish) Podbudowę realizowanych treści będą stanowić przedmioty z zakresu podstaw pielęgniarstwa oraz pielęgniarstw klinicznych.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: