Conducted in
term:
2022/23
Erasmus code: 12.6
ISCED code: 0913
ECTS credits:
12
Language:
English
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Internal Diseases and Internal Medicine Nursing 1855-P2-CHWPIN-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Całkowity nakład pracy studenta/słuchacza studiów podyplomowych/uczestnika kursów dokształcających Godziny kontaktowe:
• wykład (z zastosowaniem metod kształcenia na odległość) – 15 h - 0,5 ETCS
• nakład pracy o charakterze praktycznym:
- zajęcia praktyczne – 40 h – 2 ETCS
- zawodowa (obowiązkowa) – 40 h – 2 ETCS
Samodzielna praca studenta: samokształcenie – 15 h - 0,5 ETCS, w tym:
- poszukiwanie źródeł informacji, studiowanie literatury, opracowanie konspektu opracowania, opracowanie i udokumentowanie zadanego zagadnienia w formacie PowerPoint - 5 h
- przygotowanie do zajęć (czytanie literatury, wybór i zebranie materiałów, wykonywanie notatek) – 3 h
- przygotowanie do egzaminu (powtarzanie materiału – studiowanie literatury, czytanie notatek) - 7 h
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Efekty kształcenia – wiedza W zakresie wiedzy student:
W1: Omawia etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowania oraz zasady opieki pielęgniarskiej w najczęstszych chorobach wewnętrznych (D.W48.),
W2: Wymienia i opisuje rodzaje badań diagnostycznych w internie i zasady ich zlecania oraz zasady wykonywania badania elektrokardiograficznego (D.W49.),
W3: Opisuje właściwości podstawowych grup leków stosowanych w internie oraz ich działanie na układy i narządy organizmu pacjenta z różnymi chorobami wewnętrznymi, a także w zależności od jego wieku i stanu zdrowia, z uwzględnieniem działań niepożądanych, interakcji z innymi lekami i dróg podania (D.W50.),
Learning outcomes - skills
(in Polish) Efekty kształcenia – umiejętności W zakresie umiejętności student:
U1: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę nad pacjentem w przebiegu najczęściej występujących chorób wewnętrznych (D.U40.)
U2: Rozpoznaje wskazania do wykonania badań diagnostycznych i wystawia skierowanie na wykonanie określonych badań diagnostycznych oraz wykonuje badanie elektrokardiograficzne i rozpoznaje zaburzenia zagrażające życiu (D.U41.)
U3. Potrafi przygotowywać zapisy form recepturowych substancji leczniczych w porozumieniu z lekarzem albo na jego zlecenie (D.U42.);
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Efekty kształcenia – kompetencje społeczne W zakresie kompetencji społecznych student:
K.1:Jest gotów do kierowania się dobrem pacjenta, poszanowania godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatii w relacji z pacjentem i jego rodziną (K.1);
K.2: Jest gotów do przestrzegania praw pacjenta(K.2);
K.3: Jest gotów do samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegania wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem(K.3);
K.4. Jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za wykonywane czynności zawodowe (K.4);
K.5: Jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu (K6);
K.6: Jest gotów do przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta (K.67);
K.7: Jest gotów do dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K.7);
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne Wykłady:
- wykład informacyjny
- wykład problemowy
Zajęcia praktyczne/praktyka zawodowa - metody słowne, oglądowe i praktyczne:
- seminarium
- pogadanka
- dyskusja dydaktyczna
- opis i wyjaśnianie
- pokaz
- instruktaż
- opis i analiza przypadku
- ćwiczenia kliniczne
- symulacja (SWW)
- uczenie wspomagane komputerem
-Samokształcenie
- studiowanie piśmiennictwa
- opis i analiza przypadku
- uczenie wspomagane komputerem
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- practical
- observation
- case study
- practical
- observation
- case study
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- games and simulations
- exchange and discussion methods
- games and simulations
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Wymagania wstępne Student na potrzeby realizacji zajęć z przedmiotu PIELĘGNIARSTWO W CHOROBACH WEWNĘTRZNYCH powinien wykazywać się wiedzą oraz umiejętnościami z zakresu:
- anatomii, fizjologii i patofizjologii
- podstaw klinicznych najczęstszych schorzeń internistycznych (wg zakresu tematów),
- podstaw teoretycznych pielęgnowania w chorobach wewnętrznych i edukacji zdrowotnej,
- algorytmów i zasad wykonawstwa procedur i interwencji pielęgniarskich
- zasad etyki i deontologii pielęgniarki/położnej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: