Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Department of Social and Medical Sciences
(for:
Faculty of Health Sciences)
Education Module 3: Finances and Management:: Health Services Marketing 1800-ZP2-Mar-S2
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w wykładach - 15 h
- udział w ćwiczeniach - 30 h
45 h = 1,8 ECTS
2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną:
- zapoznanie się z materiałami – 1 h
- realizacja zadań sprawdzających – 1 h
2 h = 0,08 ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się w procesie oceniania –
3 h = 0,12 ECTS
Łączny nakład pracy: 50 h = 2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Zna i rozumie:
W1 - zasady marketingu usług zdrowotnych oraz otoczenie podmiotów leczniczych - K_W04
W2 - etapy badań marketingowych oraz poznane metody i techniki zbierania informacji, danych oraz materiałów źródłowych - K_W11
W3 - specyfikę usług zdrowotnych - K_W04, K_W11
W4 - zadania i etapy planu marketingowego - K_W04
W5 - podstawowe instrumenty marketingu-mix, w tym skuteczne narzędzia promotion-mix używane przez podmioty świadczące usługi zdrowotne - K_W04, K_W11
W6 - rodzaje i kryterium segmentacji sektora ochrony zdrowia (K_W04)
W7 - narzędzia niezbędne w budowaniu wizerunku placówki medycznej (K_W11)
W8 - podstawowe zachowania rynkowe nabywców korzystających z usług zdrowotnych - K_W04, K_W11
Learning outcomes - skills
(in Polish) Potrafi:
U1 - rozpoznać metody i techniki zbierania informacji i danych potrzebnych do analizy marketingowej - K_U17, K_U23
U2 - posługiwać się narzędziami i metodami niezbędnymi do przeprowadzenia analizy strategicznej i opracowania planu dla określonego podmiotu działającego w sferze ochrony zdrowia - K_U12, K_U23
U3 - zidentyfikować instrumenty mieszanki marketingowej - K_U17, K_U23
U4 - dostosować techniki przekazu informacji o produktach placówki świadczącej usługi zdrowotne w celu skutecznego dotarcia do usługobiorcy - K_U04, K_U23
U5 - wykorzystać segmentację rynku w celu określenia rodzaju i wielkości zapotrzebowania na usługi zdrowotne - K_U04, K_U23
U6 - dobrać odpowiednią strategię marketingową dla wybranej placówki medycznej i techniki sprzedaży w kontakcie z pacjentem - K_U17, K_U23
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Jest gotów do:
K1 - zajęcia stanowisko na temat roli budowania pozytywnych relacji placówek medycznych z pacjentami/klientami - K_K10
K2 - prezentowania własnych poglądów związane z poruszaną przez prowadzącego tematyką marketingu usług zdrowotnych - K_K10
K3 - dyskusji na temat doboru skutecznych instrumentów marketingu-mix w organizacjach świadczących usługi zdrowotne - K_K10
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia:
• dyskusja dydaktyczna
• debata i burza mózgów
• analiza przypadków
• praca w zespołach zadaniowych
Expository teaching methods
- description
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- discussion
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- case study
- presentation of a paper
- seminar
- classic problem-solving
- experimental
- project work
- brainstorming
- practical
- presentation of a paper
- seminar
- classic problem-solving
- experimental
- project work
- brainstorming
- practical
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: