Conducted in
terms:
2024/25, 2025/26
ISCED code: 0914
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Department of Otolaryngology, Phoniatrics and Audiology
(for:
Faculty of Health Sciences)
(in Polish) Nauki kliniczne. Laryngologia 1800-R3-NKLar-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach 10 godzin
- udział w ćwiczeniach 30 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 44 godziny, co odpowiada 1,76 pkt ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 30 godzin
- konsultacje: 1 godzina
- przygotowanie do wykładów (w tym czytanie wskazanej
literatury): 3 godziny
- przygotowanie do ćwiczeń : 3 godziny
- przygotowanie do zaliczenia : 6 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 53 godziny, co odpowiada 2,12 pkt ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 4 godziny
- udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz
opracowań naukowych z zakresu otolaryngologii): 2 godziny
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań
naukowych z zakresu otolaryngologii): 2 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu otolaryngologii): 5 godziny
- konsultacje z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu
otolaryngologii): 1 godzina
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami
naukowymi wynosi 14 godzin, co odpowiada 0,56 pkt ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie:6+1= 7 godzin
(0,28 pkt ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 30 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń 3 godziny
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 33 godzin, co odpowiada 1,32 pkt ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Wiedza:
W1. posiada wiedzę konieczną do zrozumienia procesów biologicznych
zachodzących w organizmie człowieka w warunkach zdrowia i choroby w zakresie niezbędnym w pracy audiofonologa K_W01
W2. ma podstawowy zakres wiadomości dotyczący budowy i czynności poszczególnych układów i narządów, ze szczególnym uwzględnieniem anatomii i fizjologii narządu słuchu, głosu i mowy K_W02
W3. posiada ogólną wiedzę na temat etiopatogenezy, diagnostyki i metod leczenia wybranych chorób, zwłaszcza o znaczeniu społecznym oraz szczegółową dotyczącą różnych rodzajów uszkodzeń narządu słuchu, zaburzeń mowy i głosu K_W03
W4. interpretuje informacje wynikające z badań słuchu w zakresie niezbędnym w pracy audiofonologa K_w10
Learning outcomes - skills
(in Polish) Umiejętności:
U1. identyfikuje różne rodzaje uszkodzeń słuchu K_U02
U2. posiada umiejętność podstawowej oceny zaburzeń mowy i głosu K_U08
U3. wykonuje badania otoneurologiczne z uwzględnieniem metod interpretacji , odpowiednich technik oraz aspektów klinicznych K_U10
U4. potrafi podejmować działania mające na celu aktywizowanie pacjenta i jego opiekunów do korzystania z opieki protetycznej K_U12
U5. potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach zespołu terapeutycznego poprzez współpracę z lekarzem, pielęgniarką i innymi specjalistami w celu wyboru optymalnego sposobu postępowania w procesie diagnostyczno - leczniczym K_U19
U6. umie znajdować niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach, przy jednoczesnym wykorzystaniu wiedzy odnoszącej się do podstawowych czasopism naukowych z zakresu zdrowia publicznego i nauk związanych ze zdrowiem K_U24
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Kompetencje:
K1. potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, poszerzone o wymiar interdyscyplinarny K_K01
K2. przejawia szacunek wobec pacjenta/klienta wraz ze zrozumieniem jego trudności K_K03
K3. wie do kogo zwrócić się o pomoc, z uwzględnieniem umiejętności współpracy w zespole interdyscyplinarnym, przy rozpoznaniu problemów, które są poza zakresem jej/jego kompetencji K_K02
Teaching methods
(in Polish) 1. Wykłady: wykład informacyjny
wykład problemowy
dyskusja dydaktyczna
2. Ćwiczenia: pokaz z instruktażem
ćwiczenia przedmiotowe
analiza przypadków
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- description
- problem-based lecture
- description
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- seminar
- seminar
Prerequisites
(in Polish) Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu otolaryngologia powinien/na posiadać wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii głowy i szyi.
Course coordinators
Notes
Term 2024/25:
None |
Term 2025/26:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: