Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
ISCED code: 0912
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Sciences in Specialised Medical Care: Psychiatry and Psychiatric Nursing: Psychiatry 1800-PO3-NSP-S1
This course has not yet been described...
Term 2024/25:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 35 godzin (w tym 10 godz. zdalnie, tj. 0,407 ECTS)
- udział w zajęciach praktycznych: 40 godzin
- realizacja i ocena samokształcenia: 2 godziny
- konsultacje: 3 godzina
- przeprowadzenie zaliczenia samokształcenia: 1 godzina
- przeprowadzenie egzaminu teoretycznego: 1 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 82 godziny/30, co odpowiada 2,7 punktów ECTS.
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 35 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 40 godzin
- przygotowanie do zajęć praktycznych: 4 godzin
- udział w praktykach zawodowych: 40 godzin
- opracowanie zadań samokształcenia 20 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: nie dotyczy
- czytanie wskazanej literatury: 5 godzin
- konsultacje: 3 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: nie dotyczy
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 15 + 2 = 17 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 164/30 godzin, co odpowiada 5,5 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 5 godzin
- konsultacje badawczo – naukowe: 3 godzina
- udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 35 godzin
- udział w zajęciach praktycznych objętych aktywnością naukową
(z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań):
40 godzin
- przygotowanie do zajęć praktycznych objętych aktywnością naukową: 4 godzin
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: nie dotyczy
- przygotowanie do egzaminu w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: 15 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń objętych aktywnością naukową: nie dotyczy
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 102 godzin, co odpowiada 3,4 punktu ECTS.
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia samokształcenia + zaliczenie samokształcenia: 20+1
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 15 + 2 = 17 godzin (0,56 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 46 godzin, co odpowiada 1,26 punktów ECTS.
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w praktykach zawodowych: 40 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 40 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
80 godzin, co odpowiada 2,6 punktu ECTS.
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: 40 godzin.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
W1: etiopatogenezę, objawy kliniczne i zasady postępowania w podstawowych zaburzeniach psychicznych, w tym depresji poporodowej i psychozach okołoporodowych oraz zaburzeniach psychicznych w okresie klimakterium i senium (D.W55.)
W2: zasady postępowania psychoterapeutycznego w sytuacji poronienia, urodzenia dziecka martwego, z niepełnosprawnością lub nieuleczalnie chorego (D.W56.)
W3: psychologiczne konsekwencje porodu matki małoletniej, w późnym wieku i samotnej oraz rodzaje i formy jej wsparcia (D.W57.)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: rozpoznawać problemy pacjenta z najczęściej występującymi zaburzeniami psychicznymi, określać cel działania medycznego i planować interwencje terapeutyczne (D.U45.)
U2: prowadzić rozmowę terapeutyczną (D.U46.)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: kierowania się dobrem pacjenta, poszanowania godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatii w relacji z pacjentem i jego rodziną (K.1.)
K2: przestrzegania praw pacjenta (K.2.)
K3:samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegania wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem (K.3.)
K4: ponoszenia odpowiedzialności za wykonywane czynności zawodowe (K.4.)
K5: zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problem (K.5.)
K6: przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta (K.6.)
K7: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K.7.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• Wykład informacyjny
• Wykład konwersatoryjny
Zajęcia praktyczne:
• Pokaz
• Ćwiczenia praktyczne w grupach
• Dyskusja dydaktyczna
• Film
• Symulacja
Praktyki zawodowe:
• Studium przypadku
• Wywiad
• Pokaz
Samokształcenie:
• Dyskusja dydaktyczna
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- situational
- observation
- case study
- observation
- case study
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu podstaw opieki pielęgniarskiej.
Course coordinators
Term 2023/24: | Term 2024/25: | Term 2025/26: | Term 2022/23: |
Bibliography
Term 2024/25:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: