Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24
Erasmus code: 12.6
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Sciences in Specialised Medical Care: Care: Neonatology and Neonatal Nursing: Neonatal Nursing 1800-PO3-NSNPNN-S1
This course has not yet been described...
Term 2023/24:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 20 h
- udział w zajęciach praktycznych: 80 h (10h w CSM)
- konsultacje związane z przygotowaniem samokształcenia: 15 h
- przeprowadzenie zaliczenia praktycznego i teoretycznego: 5 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 115 h, co odpowiada 4 punktom ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta -„godziny kontaktowe”:
-udział w wykładach: 20 h
-udział w zajęciach praktycznych: 80 h (10h w CSM)
-przygotowanie samokształcenia: 15 h
-czytanie wskazanej literatury naukowej: 5 h
-przygotowanie do wykładów: 5 h
-przygotowanie do zajęć praktycznych: 10 h
-przygotowanie do praktyki zawodowej: 10 h
-przygotowanie i udział w egzaminie zintegrowanym: 10+5=15 h
-konsultacje z nauczycielem związane z przygotowaniem samokształcenia: 5h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 170 godziny, co odpowiada 7 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-przygotowanie do zaliczenia + egzamin zintegrowany: 10+5=15 h (0,5 punktu ECTS).
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 0,5 punktu ECTS.
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w zajęciach praktycznych 80 h
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
80 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
-udział w praktykach zawodowych: 80 h
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 80 h, co odpowiada 3 punktom ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student potrafi:
W1: Scharakteryzować czynniki warunkujące prawidłowy rozwój prenatalny i postnatalny (D.W37)
W2: Omówić patofizjologię i objawy kliniczne chorób i stanów zagrożenia życia noworodka i wcześniaka oraz żywienie i specyfikę opieki nad noworodkiem w zależności od jego dojrzałości i stanu klinicznego (D.W38)
W3: Przedstawić zasady pielęgnowania noworodka zdrowego, chorego, z wadami i urazami okołoporodowymi, w tym noworodka pacjentki chorej na AIDS lub zakażonej wirusem HIV (D.W39)
W4: Opisać zasady prowadzenia fototerapii i tlenoterapii noworodka( D.W40)
W5: Scharakteryzować zasady organizacji opieki neonatologicznej i intensywnego nadzoru nad noworodkiem (D.W41)
W6: Wymienić działania profilaktyczne podejmowane wobec osób w wieku rozwojowym, z uwzględnieniem noworodków i niemowląt (D.W42)
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student:
U1: Zakłada zgłębnik do żołądka, monitoruje i usuwa ten zgłębnik, w tym u noworodka i niemowlęcia (C.U17.)
U2: Wykorzystuje dostępne metody karmienia pacjenta, w tym noworodka i niemowlęcia (C.U18.)
U3: Planuje i sprawuje specjalistyczną opiekę nad noworodkiem w zależności od jego dojrzałości, masy urodzeniowej ciała i stanu klinicznego w warunkach szpitalnych i pozaszpitalnych (D.U36)
U4: Dokonuje oceny stanu noworodka i uczestniczy w badaniach diagnostycznych noworodka (D.U37)
U5: Ocenia wydolność opiekuńczą rodziców noworodka zdrowego, chorego i z wadami rozwojowymi oraz podejmuje wobec rodziców noworodka działania edukacyjne promujące zdrowie, przygotowując ich do opieki nad dzieckiem w domu (D.U38)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
K1:Kieruje się dobrem pacjenta, poszanowania godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatii w relacji z pacjentem i jego rodziną (K.1.)
K2: Przestrzega praw pacjenta i zachowywania w tajemnicy informacji związanych z pacjentem (K.2.)
K3: Samodzielnie i rzetelnie wykonuje zawód zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegania wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem (K.3)
K4: Ponosi odpowiedzialność za wykonywane czynności zawodowe (K.4.)
K5: Zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu (K.5.)
K6: Przewiduje i uwzględnia czynniki wpływające na reakcje własne i pacjenta (K.6.)
K7:Dostrzega i rozpoznaje własne ograniczenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonuje samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K.7.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
• debata
Zajęcia praktyczne:
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
• metody symulacyjne (studium przypadku)
• metody eksponujące: pokaz, instruktaż
ćwiczenia kliniczne.
Centrum Symulacji Medycznych w ramach zajęć praktycznych
Scenariusz:
1. Opieka nad noworodkiem z żółtaczką patologiczną ( fototerapia).
2. Opieka nad noworodkiem chorym.
3. Opieka nad noworodkiem przedwcześnie urodzonym w oddziale patologii noworodka.
4. Przyjęcie noworodka do oddziału noworodkowego w systemie rooming in ( matka po cięciu).
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
- staging
- display
- drama
- staging
- display
- drama
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- discussion
- description
- narration
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- discussion
- description
- narration
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- practical
- experimental
- practical
- experimental
Online teaching methods
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- integrative methods
- content-presentation-oriented methods
- integrative methods
Prerequisites
(in Polish) W zakresie wiedzy: znajomość materiału z semestru I z przedmiotu Neonatologia i Pielęgniarstwo neonatologiczne oraz zagadnień z zakresu etyki zawodu położnej, socjologii i psychologii. W zakresie umiejętności: uzyskane w wyniku kształcenia ww. modułów. W zakresie kompetencji społecznych: umiejętność komunikacji z opiekunem noworodka
Course coordinators
Term 2023/24: | Term 2022/23: |
Bibliography
Term 2023/24:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: