Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Oncology
(for:
Faculty of Health Sciences)
Advanced Midwifery Practice: Education in Midwifery Practice: Education of Women with and without Gynaecological Problems 1800-PO2-ZOKS-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach – 10 godz. (0,4 pkt. ECTS)
- udział w ćwiczeniach – 20 godz. (0,8 pkt. ECTS)
- konsultacje z przygotowaniem do ćwiczeń – 5 godz.
- przeprowadzenie zaliczenia – 2 godz.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 37 godzin, co odpowiada 1,5 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta;
- udział w wykładach – 10 godz.
- udział w ćwiczeniach – 20 godz.
- przygotowanie do ćwiczeń – 5 godz.
- poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury – 8 godz.
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie – 7 godz.
Łączny nakład pracy studenta wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia; 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 5 godzin, co odpowiada 0,2 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki;
- nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student;
W.1. - przedstawia metody oceny siły mięśni dna miednicy oraz zasady treningu i profilaktyki dysfunkcji mięśni dna miednicy w wysiłkowym nietrzymaniu moczu, zespole pęcherza nadreaktywnego i obniżeniu pęcherza oraz dysfunkcji występujących po operacjach w obrębie podbrzusza. ( B.W.39)
W2: omawia zasady prowadzenia edukacji terapeutycznej wśród pacjentek chorych ginekologicznie (B.W40)
W3: referuje zasady edukacji pacjentki w zakresie podawania i świadomego dozowania leków przeciwbólowych oraz monitorowania bólu nowotworowego; (B.W41.)
W4 - przedstawia zasady praktyki opartej na dowodach naukowych w medycynie (evidence based medicine) i w pielęgniarstwie (evidence based nursing practice) (C.W8.).
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student:
U1 - prowadzi ewaluację zajęć edukacyjnych wobec kobiety zdrowej i chorej ginekologicznie (B.U34)
U2 - prowadzi edukację terapeutyczną pacjentki dotyczącą objawów ubocznych leczenia onkologicznego, zapobiegania powikłaniom wynikającym z choroby lub procesu leczenia po leczeniu onkologicznym narządów płciowych (B.U38.)
U3 -wykorzystuje wyniki badań naukowych w zakresie opieki ginekologicznej niezbędne do podjęcia właściwej decyzji w praktyce zawodowej ( C.U.7)
U4 – przedstawia zasady praktyki opartej na dowodach naukowych w zakresie edukacji kobiety zdrowej i chorej ginekologicznie (C.U8).
U.5. - stosuje nowoczesne modele opieki położnej w kontekście nowoczesnego położnictwa i ginekologii ( C.U.9)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych student:
K1-jest gotów do krytycznej oceny działań własnych i współpracowników przy zachowaniu szacunku dla różnic światopoglądowych i kulturowych ( K.1)
K.2 - formułuje opinie dotyczące różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemów (K.2.)
K3 - wykazuje dbałość o prestiż związany z wykonywaniem zawodu położnej i solidarność zawodową. ( K.3)
K.4 - okazuje troskę o bezpieczeństwo własne, otoczenia i współpracowników ( K.4)
K.5 - -rozwiązuje złożone problemy etyczne związane z wykonywaniem zawodu i wskazywania priorytetów w realizacji czynności zawodowych (K.5.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład problemowy
• dyskusja dydaktyczna
Ćwiczenia:
• analiza przypadków
• ćwiczenia kliniczne
• metody eksponujące: film, pokaz
• praca w grupie zadaniowej.
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- case study
- case study
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student przystępując do realizacji zajęć powinien posiadać wiadomości na poziomie rozszerzonym z przedmiotów ginekologia, ginekologia onkologiczna, pielęgniarstwo ginekologiczne z elementami ginekologii onkologicznej, standardy i procedury w opiece ginekologii z elementami ginekologii onkologicznej.
Course coordinators
Notes
Term 2022/23:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: