Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Advanced Midwifery Practice: Education in Midwifery Practice: Education and Care for Diabetic Women in the Perinatal Period 1800-PO2-ZOEK-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 h
- udział w ćwiczeniach 20 h
- konsultacje z nauczycielem – 5 h
- przeprowadzenie zaliczenia teoretycznego -3 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 38 godzin, co odpowiada 1,5 punktom ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta -„godziny kontaktowe”:
-udział w wykładach: 10h
-udział w ćwiczeniach: 20h
-udział w praktykach zawodowych 20 h
-czytanie wskazanej literatury naukowej: 5h
-przygotowanie do wykładów: 3h
-przygotowanie do ćwiczeń: 10h
-przygotowanie do praktyki zawodowej: 2 h
-przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 10+2 =12 h
-konsultacje z nauczycielem: 5h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 87 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-przygotowanie do egzaminu i egzamin zintegrowany: 10 +2=12 h (0,5 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 0,5 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- udział w praktykach: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
40 godzin, co odpowiada 1,5 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- udział w praktyce zawodowej: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 20 h, co odpowiada 1punktowi ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student:
W1: Zna i rozumie zasady przygotowania pacjentki chorej na cukrzycę do zajścia w ciążę, metody edukacji w zakresie samokontroli i monitorowania glikemii, glikozurii i acetonurii, zasady postępowania w przypadku hipoglikemii i hiperglikemii oraz pojawienia się stanów zagrożenia życia występujących w cukrzycy (B.W34)
W2: Zna i rozumie zasady praktyki opartej na dowodach naukowych w medycynie (evidence based medicine) i w pielęgniarstwie (evidence based nursing practice);(C.W.8.)
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student:
U1: Potrafi prowadzić poradnictwo edukacyjne w zakresie opieki prekoncepcyjnej nad pacjentką chorą na cukrzycę i w zakresie opieki okołoporodowej nad kobietą ciężarną, kobietą rodzącą i kobietą w okresie połogu chorą na cukrzycę i jej dzieckiem; (B.U32)
U2: Potrafi wykorzystywać wyniki badań naukowych w zakresie opieki położniczej, ginekologicznej i neonatologicznej niezbędne do podjęcia właściwej decyzji w praktyce zawodowej (C.U7)
U3:Potrafi przygotowywać rekomendacje w zakresie opieki położniczej w oparciu o wyniki badań naukowych; (C.U8)
U4.Potrafi stosować zróżnicowane modele opieki położniczej w kontekście nowoczesnego położnictwa, ginekologii i neonatologii; (C.U9)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych student:
K.1. Prezentuje krytyczną ocenę działań własnych i współpracowników przy zachowaniu szacunku dla różnic światopoglądowych i kulturowych (K.1.);
K.2. Akceptuje formułowanie opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemów (K.2.);
K.3. Wykazuje nawyk okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu położnej i solidarność zawodową (K.3.)
K.4. Wykazuje nawyk okazywania troski o bezpieczeństwo własne, otoczenia i współpracowników (K.4.)
K.5. Wdraża rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu i wskazywania priorytetów w realizacji czynności zawodowych (K.5.);
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
Ćwiczenia
• analiza przypadków
• metody symulacyjne (studium przypadku; pacjent symulowany)
• „burza mózgów”
Praktyka zawodowa
• analiza przypadków klinicznych
• metoda sytuacyjna
• praca w grupie zadaniowej
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Edukacja i opieka nad kobietą z cukrzycą w okresie okołoporodowym powinien posiadać wiedzę obejmującą zagadnienia ze studiów I stopnia na kierunku Położnictwo.
Course coordinators
Notes
Term 2022/23:
None |
Term 2024/25:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: