Conducted in
term:
2022/23
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Sciences in Specialised Medical Care: Midwifery Techniques and Childbirth Management 1800-PO2-TPLATO-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w ćwiczeniach: 20h
- udział w zajęciach praktycznych: 70h
- konsultacje związane z przygotowaniem samokształcenia: 1h
- przeprowadzenie zaliczenia praktycznego i teoretycznego: 3h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 94 godzin, co odpowiada 3,6 punktom ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta -„godziny kontaktowe”:
-udział w ćwiczeniach: 20h (w warunkach symulowanych)
-udział w zajęciach praktycznych: 70h
-przygotowanie samokształcenia: 3h
-czytanie wskazanej literatury naukowej: 2h
-przygotowanie do wykładów: 1h
-przygotowanie do ćwiczeń: 2h
-przygotowanie do zajęć praktycznych: 1h
-przygotowanie do praktyki zawodowej: 3 h
-przygotowanie i udział do zaliczenia na ocenę: 6+2=8h
-konsultacje z nauczycielem związane z przygotowaniem samokształcenia: 1h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 111 godzin, co odpowiada 4,4 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie na ocenę: 6+2=8 h (0,3 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 0,3 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 20 h (w warunkach symulowanych)
- udział w zajęciach praktycznych: 70 h
- udział w praktykach zawodowych : 120 h
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 210 godzin, co odpowiada 8,5 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
-udział w praktykach zawodowych: 120 h
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 120 h, co odpowiada 4,8 punktu ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent:
W1: Wymienia zasady opieki położniczej podczas porodu fizjologicznego, porodu przedwczesnego i porodu patologicznego oraz zasady prowadzenia i przyjmowania porodu w warunkach pozaszpitalnych (D.W1)
W2: Wyjaśnia mechanizmy porodów przy nieprawidłowej budowie miednicy kostnej i porodów bliźniaczych; (D.W2)
W3:Wyjaśnia zadania położnej podczas porodu o nieprawidłowym przebiegu i porodu zabiegowego (D.W4).
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności absolwent:
U1: Potrafi dokonać oceny stanu zdrowia kobiety ciężarnej, kobiety rodzącej, płodu, kobiety w okresie połogu i noworodka oraz sytuacji położniczej przy pomocy dostępnych metod i środków, potrafi zinterpretować wyniki badań, potrafi wdrażać interwencje położnicze oraz dokonywać ewaluacji opieki położniczej; (D.U1)
U2:Potrafi rozpoznawać początek porodu i oceniać jego postęp na podstawie badania położniczego zewnętrznego, wewnętrznego i obserwacji zachowania kobiety rodzącej oraz prognozować prawdopodobny przebieg porodu i oceniać możliwości odbycia porodu siłami natury (D.U6)
U3: Potrafi udzielać pierwszej pomocy położniczej (zabezpieczać dostęp do żyły obwodowej, podawać wlew kroplowy, stosować tlenoterapię, utrzymywać drożność dróg oddechowych, wykonywać czynności resuscytacyjne u pacjentki i noworodka, zabezpieczać ranę krocza lub szyjki macicy, wykonywać ręczne wydobycie łożyska, udzielać pomocy ręcznej w porodzie miednicowym); (D.U13)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
K1: Odnosi się do pacjentów z szacunkiem (K.1.)
K2: Przestrzega praw pacjenta (K.2.)
K3: Akceptuje potrzebę standardów etycznych (K.3.)
K4: Współpracuje z członkami zespołu interdyscyplinarnego (K.5.)
K5: Wykazuje nawyk samokształcenia (K.7.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia:
• analiza przypadków
• ćwiczenia kliniczne
• metody symulacyjne (studium przypadku; pacjent symulowany)
• uczenie wspomagane komputerem
• metody eksponujące: film, pokaz
• odgrywanie ról,
• „burza mózgów”.
Zajęcia praktyczne:
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
• metody symulacyjne (studium przypadku)
• metody eksponujące: pokaz, instruktaż
• ćwiczenia kliniczne
Prerequisites
(in Polish) Znajomość materiału z Technik położniczych i prowadzenia porodu z I, II, III semestru.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: