Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Sciences in Basic Midwifery Care: Paediatrics and Paediatric Nursing: Paediatric Nursing 1800-PO2-NZPP-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 15 h
- udział w zajęciach praktycznych: 40 h (10h w CSM)
- konsultacje związane z przygotowaniem samokształcenia: 15 h
- przeprowadzenie egzaminu teoretycznego: 5 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 75 h, co odpowiada 3 punktom ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta -„godziny kontaktowe”:
-udział w wykładach: 15 h
-udział w zajęciach praktycznych: 40 h (10h w CSM)
-przygotowanie samokształcenia: 15 h
-czytanie wskazanej literatury naukowej: 5 h
-przygotowanie do wykładów: 5 h
-przygotowanie do zajęć praktycznych: 10 h
-przygotowanie do praktyki zawodowej: 10 h
-przygotowanie i udział w egzaminie : 20+5=25h
-konsultacje z nauczycielem związane z przygotowaniem samokształcenia: 5h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 130 godziny, co odpowiada 5 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-przygotowanie do egzaminu + egzamin : 20+5=25 h
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 1 punkt ECTS.
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w zajęciach praktycznych 40 h
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
40 godzin, co odpowiada1,6 punktom ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
-udział w praktykach zawodowych: 40 h
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 40h, co odpowiada 1,6 punktom ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Różnicuje działania profilaktyczne I II i III fazy w populacji wieku rozwojowego – okresu noworodkowego i niemowlęcego (D.W42).
W2: Opisuje metody diagnostyczne i terapeutyczne chorób wieku rozwojowego (D.W43).
W3: Omawia zasady racjonalnego żywienia dziecka, ostre i przewlekłe zaburzenia w odżywianiu oraz stany niedoborowe (D.W44).
W4: Opisuje metody oceny rozwoju fizycznego i psychoruchowego dziecka (D.W45).
W5: Opisuje zasady opieki nad dzieckiem z biegunką (D.W46).
W6: Opisuje zasady opieki nad dzieckiem z ostrym zapaleniem ucha środkowego (D.W46).
W7: Opisuje zasady opieki nad dzieckiem z zapaleniem płuc (D.W46).
W8: Opisuje zasady opieki nad dzieckiem z zakażeniem układu moczowego (D.W46).
W9: Opisuje zasady opieki nad dzieckiem z cukrzycą (D.W46).
W10: Opisuje zasady opieki nad dzieckiem z mukowiscydozą i fenyloketonurią (D.W46).
W11: Opisuje zasady opieki nad dzieckiem z alergią , atopią i astmą oskrzelową (D.W46).
W12: Omawia postępowanie wobec dziecka z chorobą zakaźną (D.W46)
W13: Wskazuje zasady pielęgnowania dziecka z niedokrwistością niedoborową (D.W46).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę dziecka z biegunką (D.U39)
U2: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę dziecka z zapaleniem ucha środkowego (D.U39)
U3: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę dziecka z zapaleniem płuc (D.U39)
U4: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę dziecka z zakażeniem układu moczowego (D.U39)
U5: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę dziecka z cukrzycą (D.U39)
U6: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę dziecka z chorobą zakaźną (D.U39)
U7: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę dziecka z niedokrwistością niedoborową (D.U39)
U8: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę dziecka z alergią, atopią i astmą oskrzelową (D.U39)
U9: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę dziecka z fenyloketonurią (D.U39)
U10: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę dziecka z mukowiscydozą (D.U39)
U11: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę dziecka z otyłością (D.U39)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Szanuje godność i autonomię dziecka (K1)
K2: Systematycznie aktualizuje wiedzę zawodową i kształtuje swoje umiejętności dążąc do profesjonalizmu (K7)
K3: Przestrzega wartości i powinności moralnych w opiece nad dzieckiem (K3)
K4: Wykazuje odpowiedzialność za dziecko powierzone opiece i wykonywanie zadań zawodowych (K4)
K5: Przestrzega praw pacjenta (K2)
K6: Rzetelnie i dokładnie wykonuje powierzone obowiązki zawodowe (K3)
K7: Współdziała w zespole interdyscyplinarnym w rozwiązywaniu dylematów etycznych z zachowaniem zasad kodeksu etyki zawodowej (K5)
K8: Przewiduje i uwzględniania czynniki wpływające na reakcje własne i pacjenta (K.6.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
• debata
Zajęcia praktyczne:
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
• metody symulacyjne (studium przypadku)
• metody eksponujące: pokaz, instruktaż
• ćwiczenia kliniczne
• uczenie wspomagane komputerem
• odgrywanie ról,
• „burza mózgów
Observation/demonstration teaching methods
- display
- staging
- drama
- simulation (simulation games)
- staging
- drama
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- participatory lecture
- discussion
- narration
- problem-based lecture
- programmed material
- description
- informative (conventional) lecture
- discussion
- narration
- problem-based lecture
- programmed material
- description
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- classic problem-solving
- case study
- brainstorming
- project work
- experimental
- presentation of a paper
- practical
- seminar
- classic problem-solving
- case study
- brainstorming
- project work
- experimental
- presentation of a paper
- practical
- seminar
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- integrative methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- games and simulations
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
- integrative methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- games and simulations
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu pielęgniarstwo pediatryczne powinien posiadać wiedzę z zakresu: etyki zawodu położnej, anatomii i fizjologii człowieka, patologii, badania fizykalnego, higieny i epidemiologii, mikrobiologii i parazytologii, podstaw pielęgniarstwa, farmakologii, radiologii, psychologii, promocji zdrowia.
Course coordinators
Term 2023/24: | Term 2024/25: | Term 2025/26: | Term 2022/23: |
Bibliography
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: