Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Perioperative Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Sciences in Specialised Medical Care: Surgery: Surgical Nursing 1800-PO2-NZPO-S1
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Term 2025/26:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 40 godzin
- konsultacje w zakresie samokształcenia: 2 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 3
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 60 godzin, co odpowiada 2,4 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 40 godzin
- udział w praktykach zawodowych: 40 godzin
- przygotowanie do zajęć praktycznych i praktyk: 5 godzin
- konsultacje w zakresie samokształcenia: 2 godziny
- samokształcenie: 15 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 10 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 15 + 3 = 18 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 145 godzin, co odpowiada 5 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 15 + 3 = 18 godzin (0,72 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 18 godzin, co odpowiada 0,72 punktom ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w zajęciach praktycznych: 40 godzin
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- udział w praktykach zawodowych śródrocznych: 40 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
80 godzin, co odpowiada 3,2 punktu ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Wyjaśnia zasady udzielania pierwszej pomocy w oparzeniach i sposoby pielęgnowania rany oparzeniowej (D.W47);
W2: Analizuje czynniki zwiększające ryzyko okołooperacyjne i profilaktykę zakażeń chirurgicznych (D.W51);
W3: Różnicuje zasady przygotowania pacjenta do zabiegu operacyjnego w trybie pilnym i planowym, w chirurgii jednego dnia oraz specyfikę pracy na bloku operacyjnym, a także zasady opieki nad pacjentem po zabiegu operacyjnym w celu zapobiegania wczesnym i późnym powikłaniom (D.W52);
W4: Przedstawia zasady opieki nad pacjentem z przetoką jelitową i moczową oraz pacjentem objętym terapią żywieniową (D.W53);
W5: Interpretuje zasady postępowania z kobietą ciężarną z urazem, zakażeniem tkanek miękkich i chorobami chirurgicznymi (D.W54).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi planować opiekę nad pacjentem w przebiegu chorób chirurgicznych, rozpoznawać wczesne i późne powikłania po zabiegach operacyjnych i zapobiegać im oraz pielęgnować pacjenta z przetoką jelitową (D.U43);
U2: Potrafi prowadzić intensywną opiekę pooperacyjną (D.U44).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Kieruje się dobrem pacjenta, poszanowaniem godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazuje zrozumienie dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatię w relacji z pacjentem i jego rodziną (K.1);
K2: Przestrzega praw pacjenta (K.2);
K3: Jest gotów do samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegania wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem (K.3);
K4: Ponosi odpowiedzialność za wykonywane czynności zawodowe (K.4);
K5: Ma nawyk zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu (K.5);
K6: Wykazuje zdolność przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta (K.6);
K7: Dostrzega i rozpoznaje własne ograniczenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonuje samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K.7).
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
- wykład informacyjny
Zajęcia praktyczne:
- ćwiczenia kliniczne
- analiza przypadków
- pokaz
- instruktaż
- metody symulacyjne
Praktyki zawodowe:
- ćwiczenia kliniczne
- pokaz
- instruktaż
Samokształcenie:
- analiza piśmiennictwa
- uczenie wspomagane komputerem
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- practical
Prerequisites
(in Polish) Rozpoczynając naukę opisywanego przedmiotu student powinien:
- posiadać wiadomości z zakresu anatomii i fizjologii człowieka;
- wykazać się znajomością podstaw klinicznych chirurgii, tj. etiopatogenezy oraz podstawowych metod diagnostyki i leczenia wybranych chorób chirurgicznych (realizowane w ramach przedmiotu: Chirurgia);
- wykazać się znajomością podstawowych założeń opieki położniczej (realizowane w ramach przedmiotów: Podstawy opieki położniczej, Badania fizykalne, Promocja zdrowia).
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Term 2025/26:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: