Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Sciences in Specialised Medical Care: Internal Medicine Nursing 1800-PO2-NZPC-S1
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Term 2024/25:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 15h;
- udział w zajęciach praktycznych – 40 h
- przeprowadzenie zaliczenia/egzaminu 1h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 56h, co odpowiada 2 ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15h
- udział w zajęciach praktycznych: 40 h
- samokształcenie kontrolowane, łącznie dla przedmiotu 15 h tj.: czytanie literatury, wybór i zebranie materiałów, wykonywanie konspektu, a następnie pełnej wersji opracowania nadanego w ramach samokształcenia)
- przygotowanie do zajęć praktycznych (czytanie literatury): 4 h
- konsultacje - 1h
- udział w praktykach zawodowych – 40 h
- przygotowanie do zaliczenia/egzaminu i zaliczenie/egzamin: 7+1=8h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 123 h, co odpowiada w przybizeniu 5 ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia/egzaminu – 7 h
- udział w zaliczeniu/egzaminie: 1 h
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 8 godzin, co odpowiada 0,32 ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w zajęciach praktycznych: 40 h
- udział w praktykach zawodowych 40 h
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 80 h, co odpowiada 3,2 ECTS
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- wymiar praktyki 40 h, co odpowiada 2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student:
W1: Omawia etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowania oraz zasady opieki pielęgniarskiej w najczęstszych chorobach wewnętrznych (D.W48.),
W2: Wymienia i opisuje rodzaje badań diagnostycznych w internie i zasady ich zlecania oraz zasady wykonywania badania elektrokardiograficznego (D.W49.),
W3: Opisuje właściwości podstawowych grup leków stosowanych w internie oraz ich działanie na układy i narządy organizmu pacjenta z różnymi chorobami wewnętrznymi, a także w zależności od jego wieku i stanu zdrowia, z uwzględnieniem działań niepożądanych, interakcji z innymi lekami i dróg podania (D.W50.),
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student:
U1: Rozpoznaje problemy zdrowotne i planuje opiekę nad pacjentem w przebiegu najczęściej występujących chorób wewnętrznych (D.U40.)
U2: Rozpoznaje wskazania do wykonania badań diagnostycznych i wystawia skierowanie na wykonanie określonych badań diagnostycznych oraz wykonuje badanie elektrokardiograficzne i rozpoznaje zaburzenia zagrażające życiu (D.U41.)
U3. Potrafi przygotowywać zapisy form recepturowych substancji leczniczych w porozumieniu z lekarzem albo na jego zlecenie (D.U42.);
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych student:
K.1:Jest gotów do kierowania się dobrem pacjenta, poszanowania godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatii w relacji z pacjentem i jego rodziną (K.1);
K.2: Jest gotów do przestrzegania praw pacjenta(K.2);
K.3: Jest gotów do samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegania wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem(K.3);
K.4. Jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za wykonywane czynności zawodowe (K.4);
K.5: Jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu (K6);
K.6: Jest gotów do przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta (K.67);
K.7: Jest gotów do dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K.7);
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne Wykłady:
- wykład informacyjny
- wykład problemowy
Zajęcia praktyczne/praktyka zawodowa - metody słowne, oglądowe i praktyczne:
- seminarium
- pogadanka
- dyskusja dydaktyczna
- opis i wyjaśnianie
- pokaz
- instruktaż
- opis i analiza przypadku
- ćwiczenia kliniczne
- symulacja (SWW)
- uczenie wspomagane komputerem
-Samokształcenie
- studiowanie piśmiennictwa
- opis i analiza przypadku
- uczenie wspomagane komputerem
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
- display
- display
Expository teaching methods
- description
- narration
- problem-based lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
- narration
- problem-based lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- case study
- practical
- seminar
- case study
- practical
- seminar
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student na potrzeby realizacji zajęć z przedmiotu PIELĘGNIARSTWO W CHOROBACH WEWNĘTRZNYCH powinien wykazywać się wiedzą oraz umiejętnościami z zakresu:
- anatomii, fizjologii i patofizjologii
- podstaw klinicznych najczęstszych schorzeń internistycznych (wg zakresu tematów),
- podstaw teoretycznych pielęgnowania w chorobach wewnętrznych i edukacji zdrowotnej,
- algorytmów i zasad wykonawstwa procedur i interwencji pielęgniarskich
- podstaw teoretycznych psychologii człowieka,
- zasad etyki i deontologii pielęgniarki/położnej.
Course coordinators
Term 2023/24: | Term 2024/25: | Term 2025/26: | Term 2022/23: |
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Term 2024/25:
None |
Notes
Term 2024/25:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: