Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Developmental Age Diseases
(for:
Faculty of Health Sciences)
Sciences in Specialised Medical Care: Paediatrics and Paediatric Nursing: Paediatrics 1800-PO2-NZP-S1
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
-udział w wykładach: 10 godz.
-konsultacje związane z samokształceniem: 10 godz.
-przygotowanie i przeprowadzenie zaliczenia: 3+2=5godz.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 25 godz., co odpowiada 1 punktowi ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
-udział w wykładach: 10 godz.
-przygotowanie samokształcenia : 10 godz.
-konsultacje z nauczycielem związane z przygotowaniem samokształcenia: 2 godz.
-czytanie wskazanej literatury: 3 godz.
Łączny nakład pracy studenta wynosi 25 godz., co odpowiada 1punktowi ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: nie dotyczy
4. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
-nie dotyczy
5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
6. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Opisuje działania profilaktyczne podejmowane wobec osób w wieku rozwojowym, z uwzględnieniem noworodków i niemowląt. (D.W42)
W2: Opisuje metody diagnostyczne i terapeutyczne chorób wieku rozwojowego. (D.W43)
W3: Wyjaśnia zasady racjonalnego żywienia dziecka i zaburzenia w odżywianiu (D.W44)
W4: Interpretuje metody oceny rozwoju fizycznego i psychoruchowego dziecka (D.W45)
W5: Przedstawia przyczyny i objawy w najczęściej występujących chorobach układowych, alergicznych, zakaźnych i metabolicznych oraz stanach niedoborowych (D.W46)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Rozróżnia problemy zdrowotne dziecka w najczęściej występujących chorobach układowych. (D.U39)
U2: Rozpoznaje problemy zdrowotne dziecka w chorobach alergicznych. (D.U39)
U3: Rozpoznaje problemy zdrowotne dziecka w chorobach zakaźnych. (D.U39)
U4: Rozpoznaje problemy zdrowotne dziecka w chorobach metabolicznych (D.U39)
U5: Rozpoznaje problemy zdrowotne dziecka w stanach niedoborowych.(D.U39)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Szanuje godność i autonomię dziecka (K1)
K2: Systematycznie aktualizuje wiedzę zawodową i kształtuje swoje umiejętności dążąc do profesjonalizmu (K7)
K3: Przestrzega wartości i powinności moralnych w opiece nad dzieckiem (K3)
K4: Wykazuje odpowiedzialność za dziecko powierzone opiece i wykonywanie zadań zawodowych (K4)
K5: Przestrzega praw pacjenta (K2)
K6: Rzetelnie i dokładnie wykonuje powierzone obowiązki zawodowe (K3)
K7: Współdziała w zespole interdyscyplinarnym w rozwiązywaniu dylematów etycznych z zachowaniem zasad kodeksu etyki zawodowej (K5)
K8: Przewiduje i uwzględnia czynniki wpływające na reakcje własne i pacjenta (K6)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
• debata
Observation/demonstration teaching methods
- display
- staging
- staging
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- narration
- discussion
- participatory lecture
- description
- problem-based lecture
- narration
- discussion
- participatory lecture
- description
Exploratory teaching methods
- situational
- presentation of a paper
- biographical
- round table
- seminar
- observation
- classic problem-solving
- brainstorming
- presentation of a paper
- biographical
- round table
- seminar
- observation
- classic problem-solving
- brainstorming
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
- games and simulations
- integrative methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
- games and simulations
- integrative methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu pediatria powinien posiadać wiedzę z zakresu etyki zawodu położnej, anatomii i fizjologii człowieka, patologii, badania fizykalnego, higieny i epidemiologii, mikrobiologii i parazytologii, farmakologii, radiologii, psychologii, promocji zdrowia.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: