Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Oncology
(for:
Faculty of Health Sciences)
Advanced Midwifery Care: Specialist Interdisciplinary Care of the Woman and Her Family: Pain Monitoring in Gynaecological Care 1800-PO1-ZOPMBG-S2Z
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w ćwiczeniach: 10h
- udział w praktykach zawodowych: 10h
- konsultacje: 2h
- przeprowadzenie zaliczenia: 3h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 25 godzin, co odpowiada 1 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta -„godziny kontaktowe”:
- udział w ćwiczeniach: 10h
- udział w praktykach zawodowych: 10h
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 3h
- przygotowanie do ćwiczeń: 3h
- przygotowanie do praktyk zawodowych: 3h
- przygotowanie i udział do zaliczenia:10+3=13 h
- konsultacje z nauczycielem: 2h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 44 godziny, co odpowiada 2 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie na ocenę: 10+3=13 h (0,5 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 0,5 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
10 godzin, co odpowiada 0,4 punkta ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- udział w praktykach zawodowych: 10 h
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 10 h, co odpowiada 0,4 punkta ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student:
W1: Definiuje ból ostry i przewlekły, jego rodzaje, mechanizm i drogi jego przewodzenia oraz czynniki wpływające na jego odczuwanie (B.W6.);
W2: Wymienia i opisuje kategorie bólu, metody diagnostyki i monitorowania bólu nowotworowego oraz metody i narzędzia kontroli i oceny odczuwania bólu przez pacjentkę chora ginekologicznie (B.W7);
W3: Opisuje zasady postępowania i leczenia przeciwbólowego zgodnego z najnowszymi rekomendacjami i zaleceniami Polskiego Towarzystwa Badania Bólu (B.W8);
W.4 Zna mechanizmy działania leków przeciwbólowych z różnych grup leków i ich działania uboczne w czasie terapii bólu przewlekłego ( B.W.9).
W5: Definiuje niefarmakologiczne metody w terapii bólu (B.W10.);
W6: Omawia zasady i odrębności w postępowaniu przy terapii przeciwbólowej pacjentek w wieku podeszłym oraz w terminalnej fazie choroby nowotworowej (B.W11.);
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student:
U1: Ocenia ból ostry przy zastosowaniu skali jego natężenia w zależności od jednostki chorobowej pacjentki (B.U5);
U2: Ocenia kliniczne przyczyny zmian w wartościach parametrów życiowych wynikające z odczuwanego bólu i podejmuje w tym zakresie działania adekwatne do stanu pacjenta (B.U6);
U3: Podaje odpowiednimi drogami leki przeciwbólowe, modyfikując dawkę leku w zależności od stanu pacjentki(B.U7);
U4: Stosować odpowiednie metody niefarmakologiczne łagodzenia bólu w zależności od stanu pacjentki (B.U8);
U5: Dokumentuje procedury realizowane w ramach terapii bólu ostrego i przewlekłego oraz prowadzi kartę leczenia bólu (B.U9);
U6: Ocenia poziom sprawności poznawczej pacjenta i natężenia bólu według odpowiedniej skali (B.U10);
U7: Ocenia skuteczność terapii bólu ostrego i przewlekłego (B.U11);
U8: Prowadzi edukację pacjenta w zakresie samoobserwacji i samopielęgnacji w terapii bólu przewlekłego (B.U12);
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych student:
K1: Jest gotów do krytycznej oceny działań własnych i współpracowników przy zachowaniu szacunku dla różnic światopoglądowych i kulturowych (K.1.);
K2: Jest gotów do formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemów (K.2.);
K3: Jest gotów do okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu położnej i solidarność zawodową (K.3.);
K4: Jest gotów do okazywania troski o bezpieczeństwo własne, otoczenia i współpracowników (K.4.);
K5: Jest gotów do rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu i wskazywania priorytetów w realizacji czynności zawodowych (K.5.);
K6: Jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za realizowanie świadczeń zdrowotnych (K.6.).
Teaching methods
(in Polish) Ćwiczenia:
• analiza przypadków
• ćwiczenia kliniczne
• metody eksponujące: film, pokaz
• „burza mózgów”.
Praktyki zawodowe:
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
• metody eksponujące: pokaz, instruktaż
• ćwiczenia kliniczne
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- situational
- practical
- situational
- practical
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student powinien posiadać wiedzę zdobytą w trakcie kształcenia na studiach licencjackich w ramach przedmiotów: fizjologia, anatomia, neurologia, neuropsychologia, ginekologia i pielęgniarstwo ginekologiczne.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: