Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Developmental Age Diseases
(for:
Faculty of Health Sciences)
Neonatology 1800-PO1-PN-S2Z
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 h
- konsultacje z przygotowaniem do zaliczenia – 5 h
- przeprowadzenie egzaminu -5 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 20 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta -„godziny kontaktowe”:
-udział w wykładach: 10h
-czytanie wskazanej literatury naukowej: 2h
-przygotowanie do wykładów: 2h
-przygotowanie i udział w egzaminie: 10h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 24 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-przygotowanie do egzaminu: 10 h (0,5 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 0,5 punktu ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent:
W1: Rozumie specjalistyczną problematykę z zakresu neonatologii
( D.W1)
W2: Zna cele i zasady diagnostyki, profilaktyki i leczenia chorób genetycznych oraz organizację opieki genetycznej w Polsce i na świecie ( D.W1)
W3: Charakteryzuje zasady organizacji paliatywno-hospicyjnej w Polsce oraz problemy psychologiczne w opiece paliatywnej nad noworodkiem ( D.W1)
W4: Definiuje zaburzenia zdrowia dziecka we wczesnym okresie okołoporodowym ( D.W1)
W5: Zna formy wsparcia rodziców po urodzeniu dziecka z niepełnosprawnością, chorobą o złym rokowaniu lub po śmierci dziecka( D.W1)
W6: Definiuje trudności w opiece nad noworodkiem na granicy przeżywalności( D.W1)
W7: Zna metody łagodzenia bólu u noworodka ( D.W1)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Planuje i sprawuje specjalistyczną opiekę nad noworodkiem w zależności od jego dojrzałości, masy urodzeniowej ciała i stanu klinicznego w warunkach szpitalnych i pozaszpitalnych (D.U36)
U2: Dokonuje oceny stanu noworodka i uczestniczy w badaniach diagnostycznych noworodka (D.U37)
U3: Ocenia wydolność opiekuńczą rodziców noworodka zdrowego, chorego i z wadami rozwojowymi oraz podejmuje wobec rodziców noworodka działania edukacyjne promujące zdrowie, przygotowując ich do opieki nad dzieckiem w domu (D.U38)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
K.1. Prezentuje krytyczną ocenę działań własnych i współpracowników przy zachowaniu szacunku dla różnic światopoglądowych i kulturowych;
K.2. Akceptuje formułowanie opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemów;
K.3. Wykazuje nawyk okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu położnej i solidarność zawodową
K4. Wykazuje nawyk okazywania troski o bezpieczeństwo własne, otoczenia i współpracowników ; (K.4.)
K5. Wdraża rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu i wskazywania priorytetów w realizacji czynności zawodowych (K.5.)
K6. Jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za realizowanie świadczeń zdrowotnych
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
wykład informacyjny
wykład problemowy
analiza przypadków
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- description
- participatory lecture
- problem-based lecture
- description
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- biographical
- brainstorming
- panel
- case study
- presentation of a paper
- brainstorming
- panel
- case study
- presentation of a paper
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z Neonatologii ,powinien posiadać wiedzę obejmującą zagadnienia z przedmiotu pielęgniarstwo neonatologiczne i neonatologia, ze studiów I stopnia na kierunku Położnictwo oraz zagadnień z zakresu etyki zawodu położnej, socjologii i psychologii.
W zakresie umiejętności: uzyskane w wyniku kształcenia ww. modułów.
W zakresie kompetencji społecznych: umiejętność komunikacji z rodzicem, opiekunem noworodka.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: