Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0919
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Gastroenterology and Nutrition Disorders
(for:
Faculty of Health Sciences)
Advanced Midwifery Care: Specialist Interdisciplinary Care of the Woman and Her Family: Eating Disorders and Dietary Treatment in Midwifery 1800-PO1-OZZ-S2L
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 20 godzin (praktyki zawodowe)
- konsultacje: 2 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 44 godzin, co odpowiada 1,5 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
-samokształcenie: 10 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 20 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 8 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 3 godziny
- czytanie wskazanej literatury: 8 godzin
- konsultacje: 2 godzina
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 4 + 2 = 6 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 75 godzin, co odpowiada 2,50 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 8 godzin
- konsultacje badawczo – naukowe: 2 godzina
- udział w ćwiczeniach objętych aktywnością naukową
(z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 10 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 4 godziny
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: 2 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń objętych aktywnością naukową:
3 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 29 godzin, co odpowiada 0,97 punktom ECTS
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 4 + 2 = 6 godzin (0,2 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 6 godzin, co odpowiada 0,20 punktom ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
-udział w praktyce zawodowej: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
30 godzin, co odpowiada 1,0 punktu ECTS
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
20 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student:
W1: Nazywa rodzaje diet leczniczych dla kobiet ciężarnych z różnymi nawykami żywieniowymi. Wymienia możliwości adaptacji do choroby dietozależnej (B.W23.)
W2: Wymienia produkty spożywcze wskazane dla kobiet z rozpoznaną cukrzycą ciążową (B.W34.)
W3: Nazywa zasady prawidłowego żywienia dla kobiet ciężarnych (B.W23.)
W4: Przedstawia listę produktów o niskim i wysokim indeksie glikemicznym (B.W34.)
W5: Wylicza zapotrzebowanie na składniki pokarmowe u pacjentek ciężarnych (B.W23.; B.W34.)
W6: Wymienia wady i zalety stosowania określonych diet eliminacyjnych (B.W23.; B.W34.)
W7: Odtwarza opublikowane wytyczne w celu zaplanowania i późniejszej oceny sposobu żywienia pacjentki ciężarnej (B.W23.; B.W34.).
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student:
U1: Student stosuje metody oceny stanu odżywienia pacjentki (B.U28.)
U2: Student potrafi zastosować interwencję żywieniową u pacjentki z zaburzeniami odżywienia (B.U28.).
U3: Student potrafi zaplanować uzupełnianie niedoborów pokarmowych w wybranych dietach eliminacyjnych (B.U28.)
U4: Student wyciąga wnioski z opublikowanych w bazach danych i literaturze fachowej wytycznych (B.U28.)
U5: Student potrafi wykonać wywiad żywieniowy celem zebrania historii choroby dietozależnej (B.U28.; B.U36.)
U6: Student potrafi zaplanować formę edukacji żywieniowej (B.U36.).
U7: Student potrafi podać przykłady produktów spożywczych i środków spożywczych specjalnego przeznaczenia mogących być stosowanymi w ciąży w danej sytuacji klinicznej (B.U28.; B.U36.).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych student:
K1: ma nawyk odnoszenia się do pacjentów z różnych grup wiekowych i kręgów kulturowych z szacunkiem (K1)
K2: ma nawyk konsultowania własnych działań w przypadku wątpliwości (K2)
K3: wykazuje nawyk samokształcenia w związku z zmieniającymi się wytycznymi żywieniowymi (K6)
K4: akceptuje odpowiedzialność wynikającą z samodzielnego ordynowania diet leczniczych (K6)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady: uczenie wspomagane komputerem; metody eksponujące: film, pokaz, wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia: dyskusja dydaktyczna; analiza przypadków; ćwiczenia kliniczne
Praktyka zawodowa: analiza przypadków; ćwiczenia kliniczne
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- project work
- practical
- presentation of a paper
- panel
- observation
- case study
- practical
- presentation of a paper
- panel
- observation
- case study
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Wymagane wcześniejsze zaliczenie następujących przedmiotów: Dietetyka, Choroby wewnętrzne, Badanie fizykalne
Student/ka powinien posiadać podstawową wiedze z zakresu anatomii, fizjologii, patofizjologii, biochemii i farmakologii.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: