Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Oncology
(for:
Faculty of Health Sciences)
Advanced Midwifery Practice: Specialist Interdisciplinary Care of the Woman and Her Family: Gynaecological Care of Women in Different Periods of Life 1800-PO1-OZOG-S2L
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Część Geriatryczna
Razem=1p ECTS
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach:10 godzin
- konsultacje:2 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 13 godzin, co odpowiada 0,52 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach:10 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- przygotowanie do ćwiczeń: 5godziny
- czytanie wskazanej literatury:6 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 2 + 1 = 3 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 26 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 5 godzin
- udział w wykładach objętych aktywnością naukową
(z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 3 godziny
- przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 2 godziny
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo – naukowych dla danego przedmiotu: 2 godziny
- konsultacje z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu geriatrii): 1 godzina
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 13 godzin, co odpowiada 0,52 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 2 + 1 = 3 godziny (0,12 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym: ( brak ćwiczeń w części geriatrycznej)
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Część ginekologiczna, niegeriatryczna RAZEM 2,5 ECTS
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach:10h
- udział w ćwiczeniach: 20h
- udział w praktykach :20 h
- konsultacje: 2h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 52 h co odpowiada 2 punktom ECTS .
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach:10h
- udział w ćwiczeniach: 20h
- udział w praktykach:20 h
- konsultacje: 2h
- przygotowanie do ćwiczeń: 2h
- poszukiwanie i czytanie literatury: 2h
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 5+ 1 = 6h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 65 godzin, co odpowiada 2,5 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenia : 5+1= 6 h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 6 godzin, co odpowiada 0,2 punkta ECTS.
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 20h
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 20 h co odpowiada 0,8 punkta ECTS.
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- udział w praktykach: 20 h
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 20 h
co odpowiada 0,8 punkta ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Część geriatryczna:
W1- wyjaśnia podłoże schorzeń układu moczowo-płciowego w okresie okołomenopauzalnym i problemy kobiet w okresie senium (B.W28).
W2- opisuje metody oceny siły mięśni dna miednicy oraz zasady treningu i profilaktyki dysfunkcji mięśni dna miednicy w wysiłkowym nietrzymaniu moczu, zespole pęcherza nadreaktywnego i obniżeniu pęcherza nadreaktywnego oraz dysfunkcji występujących po operacjach w obrębie podbrzusza, po ciąży i po porodzie, uwzględniając podstawy naukowe na podstawie danych naukowych z właściwej literatury (B.W39, C.W8).
Część ginekologiczna, niegeriatryczna:
W3- charakteryzuje specyfikę ginekologii wieku dziecięcego
i rozwojowego (B.W32).
W4- klasyfikuje problemy kobiet wynikające z zaburzeń układu wewnątrzwydzielniczego, w szczególności dotyczące ginekologii endokrynologicznej na podstawie danych naukowych z właściwej literatury (B.W33, C.W8).
W5- wyjaśnia zasady kompleksowej opieki nad pacjentką z chorobą nowotworową narządu rodnego i piersi w różnym stopniu zaawansowania (B.W40).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Część ginekologiczna, niegeriatryczna:
U1-proponuje metody pracy z pacjentką i jej rodzicami w ginekologii wieku dziecięcego i rozwojowego (B.U30).
U2-analizuje i interpretuje konsekwencje endokrynologiczne zaburzeń czynności hormonalnej gonad (B.U31).
U3-projektuje rozwiązania usprawniające wdrażanie profilaktyki chorób narządu rodnego w okresie senium (B.U37).
U4-wykorzystuje wyniki badań naukowych w zakresie opieki ginekologicznej niezbędne do podjęcia właściwej decyzji w praktyce zawodowej (C.U7).
U5-przygotowuje rekomendacje w zakresie opieki ginekologicznej w oparciu o wyniki badań naukowych (C.U8).
U6 – stosuje zróżnicowane modele opieki położniczej w kontekście nowoczesnej ginekologii.( C.U.9)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych student:
K1-krytycznie ocenia działania własne i współpracowników przy zachowaniu szacunku dla różnic światopoglądowych i kulturowych ( K1).
K2 - formułuje opinie dotyczące różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemów (K.2.)
K3 – okazuje dbałość o prestiż związany z wykonywaniem zawodu położnej i solidarność zawodową ( K3)
K4 – okazuje troskę o bezpieczeństwo własne, otoczenia i współpracowników ( K4).
K5 - rozwiązuje złożone problemy etyczne związane z wykonywaniem zawodu i wskazywania priorytetów w realizacji czynności zawodowych (K.5.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• konwersatoryjny
• problemowy
Ćwiczenia:
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
• klasyczna metoda problemowa
• metoda sytuacyjna
• metoda symulacyjna (CSM)
• project
Praktyka
- analiza przypadków
- pokaz, instruktaż
- dyskusja dydaktyczna
- ćwiczenia kliniczne
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
- display
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- situational
- brainstorming
- case study
- brainstorming
- case study
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student przystępując do realizacji zajęć powinien posiadać wiadomości na poziomie rozszerzonym z przedmiotów ginekologia, pielęgniarstwo ginekologiczne, standardy i procedury w opiece ginekologicznej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: