Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Advanced Midwifery Practice: Specialist Interdisciplinary Care of the Woman and Her Family: Care of Disabled Women in Different Periods of Life 1800-PO1-OSO-S2L
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10h
- udział w ćwiczeniach: 10h
- konsultacje związane z przygotowaniem do ćwiczeń: 5 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 30 godzin, co odpowiada 1 punktom ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta -„godziny kontaktowe”:
-udział w wykładach: 10h
-udział w ćwiczeniach: 10h
-czytanie wskazanej literatury naukowej: 2h
-przygotowanie do wykładów: 1h
-przygotowanie do ćwiczeń: 2h
-przygotowanie i udział do zaliczenia na ocenę: 5 h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 110 godzin, co odpowiada 1,5 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie na ocenę: 6+2=8 h (0,3 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 0,3 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin.
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
10 godzin, co odpowiada 1 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent:
W1: psychologiczne aspekty niepełnosprawności i ich znaczenie dla funkcjonowania kobiety z niepełnosprawnością w różnych okresach jej życia oraz dla funkcjonowania i jej rodziny; (B.W21.)
W2: zasady praktyki opartej na dowodach naukowych w medycynie (evidence based medicine) i w pielęgniarstwie (evidence based nursing practice); (C.W8.)
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności absolwent:
U1: oceniać stan zdrowia pacjentki w okresie okołoporodowym z chorobami układowymi, metabolicznymi, endokrynologicznymi i onkologicznymi oraz z zaburzeniami psychicznymi, a także pacjentki z niepełnosprawnością, na podstawie badania fizykalnego, oraz określać standard opieki położniczej nad nią; (B.U22.)
U2: organizować i podejmować współpracę z członkami zespołu interdyscyplinarnego w zakresie opieki nad kobietą i jej rodziną w przypadku choroby przewlekłej, niepełnosprawności i choroby o złym rokowaniu; (B.U24.)
U3: wykorzystywać wyniki badań naukowych w zakresie opieki położniczej, ginekologicznej i neonatologicznej niezbędne do podjęcia właściwej decyzji w praktyce zawodowej; (C.U7.)
U4: przygotowywać rekomendacje w zakresie opieki położniczej w oparciu o wyniki badań naukowych; (C.U8.)
U5: stosować zróżnicowane modele opieki położniczej w kontekście nowoczesnego położnictwa, ginekologii i neonatologii; (C.U9.).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
K1: krytycznej oceny działań własnych i współpracowników przy zachowaniu szacunku dla różnic światopoglądowych i kulturowych; (K.1.)
K2: formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemów; (K.2.)
K3: okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu położnej i solidarność zawodową (K.3.)
K4:okazywania troski o bezpieczeństwo własne, otoczenia i współpracowników (K.4.)
K5: rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu i wskazywania priorytetów w realizacji czynności zawodowych; (K.5.)
K 6: ponoszenia odpowiedzialności za realizowanie świadczeń zdrowotnych (K.6.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
• debata
Ćwiczenia:
• analiza przypadków
• ćwiczenia kliniczne
• metody symulacyjne (studium przypadku; pacjent symulowany)
• uczenie wspomagane komputerem
• metody eksponujące: film, pokaz
• debata
• odgrywanie ról,
• „burza mózgów”.
Observation/demonstration teaching methods
- staging
- display
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- discussion
- description
- informative (conventional) lecture
- discussion
- description
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- situational
- experimental
- seminar
- case study
- biographical
- practical
- situational
- experimental
- seminar
- case study
- biographical
- practical
Online teaching methods
- evaluative methods
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
Prerequisites
(in Polish) W zakresie wiedzy: Student przed przystąpieniem do zajęć powinien posiadać wiedzę z zakresu podstaw opieki nad niepełnosprawnymi oraz rehabilitacji w położnictwie, ginekologii i neonatologii (zakres studiów I stopnia).
W zakresie umiejętności: uzyskane w wyniku kształcenia ww. modułów.
W zakresie kompetencji społecznych: ponoszenia odpowiedzialności za realizowanie świadczeń zdrowotnych w opiece położniczej.
Course coordinators
Notes
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: