Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Sciences in Basic Midwifery Care: Basics of Midwifery Care 1800-PO1-NZPOPG-S1Z
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) .Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10h (0,2 ECTS)
- udział w ćwiczeniach: 40h (w warunkach symulowanych)
- udział w zajęciach praktycznych: 40h
- konsultacje związane z przygotowaniem samokształcenia: 2h
- przeprowadzenie zaliczenia praktycznego i teoretycznego: 3h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 95 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta -„godziny kontaktowe”:
-udział w wykładach: 10h (0,2 ECTS)
-udział w ćwiczeniach: 40h (w warunkach symulowanych)
-udział w zajęciach praktycznych: 40h
-przygotowanie samokształcenia: 3h
-czytanie wskazanej literatury naukowej: 2h
-przygotowanie do wykładów: 2h
-przygotowanie do ćwiczeń: 2h
-przygotowanie do zajęć praktycznych: 2h
-przygotowanie i udział do zaliczenia na ocenę: 6+2=8h
-konsultacje z nauczycielem związane z przygotowaniem samokształcenia: 1h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 110 godzin, co odpowiada 3,5 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie na ocenę: 6+2=8 h (0,3 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 0,3 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin (w warunkach symulowanych).
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
40 godzin, co odpowiada 1,5 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
-udział w zajęciach praktycznych: 40 h
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 40 h, co odpowiada 1,5 punktu ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent:
W1: Wyjaśnia obowiązujące zasady, metody i techniki wykonywania przez położną podstawowych czynności pielęgniarskich, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych w opiece położniczej (C.W5)
W2: Odtwarza zasady postępowania aseptycznego i antyseptycznego w celu zapobiegania zakażeniom szpitalnym oraz odróżnia pojęcia dezynfekcja, sterylizacja, kontaminacja, dekontaminacja (C.W7)
W3: Interpretuje dokumentację medyczną w opiece położniczej (C.W8).
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności absolwent:
U1: Posługuje się właściwym nazewnictwem z zakresu opieki położniczej, neonatologicznej i ginekologicznej oraz interpretować podstawowe pojęcia z zakresu praktyki zawodowej położnej (C.U1)
U2: Potrafi gromadzić informacje metodą wywiadu, obserwacji, pomiarów, badania przedmiotowego i analizy dokumentacji w celu rozpoznania stanu zdrowia kobiety chorej ginekologicznie, kobiety ciężarnej, kobiety rodzącej, kobiety w okresie połogu oraz noworodka, a także interpretować i dokumentować uzyskane wyniki na potrzeby diagnozy położniczej (C.U2.)
U3: Potrafi prowadzić dokumentację medyczną i posługiwać się nią (C.U3)
U4: Ocenia ryzyko rozwoju odleżyn oraz stosuje dostępne metody, techniki i środki pielęgnacji ran oraz planuje działania profilaktyczne w opiece położniczej (C.U20)
U5: Potrafi przemieszczać i pozycjonować pacjenta z wykorzystaniem różnych technik i metod, wykonywać ćwiczenia czynne i bierne oraz gimnastykę oddechową, drenaż ułożeniowy, inhalację i odśluzowywanie dróg oddechowych (C.U21)
U6: Stosuje zasady aseptyki i antyseptyki w opiece położniczej (C.U23).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
K1: Odnosi się do pacjentów z szacunkiem (K.1.)
K2: Przestrzega praw pacjenta (K.2.)
K3: Akceptuje potrzebę standardów etycznych (K.3.)
K4: Współpracuje z członkami zespołu interdyscyplinarnego (K.5.)
K5: Wykazuje nawyk samokształcenia (K.7.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
• debata
Ćwiczenia:
• analiza przypadków
• ćwiczenia kliniczne
• metody symulacyjne (studium przypadku; pacjent symulowany)
• uczenie wspomagane komputerem
• metody eksponujące: film, pokaz
• debata
• odgrywanie ról,
• „burza mózgów”.
Zajęcia praktyczne:
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
• metody symulacyjne (studium przypadku)
• metody eksponujące: pokaz, instruktaż
• ćwiczenia kliniczne
Observation/demonstration teaching methods
- display
- simulation (simulation games)
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- discussion
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- situational
- observation
- practical
- classic problem-solving
- situational
- observation
- practical
- classic problem-solving
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) W zakresie wiedzy: znajomość podstaw anatomii i mikrobiologii, zagadnień z zakresu socjologii i psychologii.
W zakresie umiejętności: uzyskane w wyniku kształcenia ww. modułów.
W zakresie kompetencji społecznych: umiejętność komunikacji z pacjentką i jej rodziną.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: