Conducted in
term:
2025/26L
ISCED code: 0919
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Cardiac Rehabilitation and Health Promotion
(for:
Faculty of Health Sciences)
(in Polish) Nauki w zakresie podstaw opieki położniczej: Promocja zdrowia 1800-PO1-NWZPZ-S1L
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin – w tym 10 godzin z wykorzystaniem metod kształcenia na odległość (Moodle)
- udział w seminariach: 30 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 20 godzin (w tym 5 godzin w warunkach symulacji)
- konsultacje: 3 godzin
- przeprowadzenie egzaminu: 1
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 63 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w seminariach: 30 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 20 godzin
- samokształcenie: 10
- przygotowanie do seminariów: 3 godziny
- przygotowanie do zajęć praktycznych: 3 godziny
- konsultacje: 3 godziny
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 3+1 = 4 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 82 godziny, co odpowiada 3 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 10 godzin
- konsultacje badawczo – naukowe: 1 godzina
- udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 4 godziny
- udział w seminariach objętych aktywnością naukową
(z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 10 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 2 godziny
- przygotowanie do egzaminu w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: 3 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 29 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 3 + 1= 4 godziny (0,16 punktu ECTS)
- czytanie wskazanej literatury samokształceniowej i jej zaliczenie: 10 godzin (0,4 punkta ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 24 godziny, co odpowiada 0,56 punktu ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w seminariach: 30 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna i rozumie zasady promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej. (C.W14)
W2: Zna i rozumie zadania położnej w promocji zdrowia i zasady konstruowania programów promocji zdrowia;. (C.W15)
W3: Zna i rozumie strategie promocji zdrowia o zasięgu lokalnym, krajowym i światowym. (C.W16)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1: Potrafi oceniać potencjał zdrowotny kobiety i jej rodziny z rozpoznaniem czynników ryzyka chorób wynikających ze stylu życia oraz uczyć kobietę samokontroli stanu zdrowia. C.U25
U2: Potrafi opracowywać i wdrażać indywidualne programy promocji zdrowia jednostek, rodzin i grup społecznych. C.U26
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K1: Jest gotów do kierowania się dobrem pacjenta, poszanowania godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatii w relacji z pacjentem i jego rodziną. (K.1)
K2: Jest gotów do przestrzegania praw pacjenta. (K.2)
K3: Jest gotów do samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegania wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem. (K.3)
K4: Jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za wykonywane czynności zawodowe. (K.4).
K5: Jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. (K.5)
K6: Jest gotów do przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta. (K.6)
K7: Jest gotów do dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych. (K.7)
Teaching methods
(in Polish) WYKŁAD
• wykład informacyjny
• wykład konwersatoryjny
SEMINARIUM
• analiza przypadków
• dyskusja dydaktyczna
• burza mózgów
• tworzenie projektów
ZAJĘCIA PRAKTYCZNE
• studium przypadku
SAMOKSZTAŁCENIE
• praca z artykułami naukowymi
Prerequisites
(in Polish) Wiedza ogólna z zakresu anatomii i fizjologii oraz nauk społecznych
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: