Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Social and Medical Sciences
(for:
Faculty of Health Sciences)
Social Sciences: Management in Midwifery 1800-PO1-NSZPW-S2Z
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- udział w praktykach zawodowych: 20 godzin
- udział w konsultacjach: 3 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia ćwiczeń: 1 godzina
- przeprowadzenie zaliczenia wykładów: 1 godzina
- przeprowadzenie egzaminu: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 65 godzin, co odpowiada 2,5 punktom ECTS.
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 5 godzin
- przygotowanie projektu: 5 godzin
- udział w praktykach zawodowych: 20 godzin
- udział w konsultacjach: 3 godziny
- czytanie wskazanej literatury: 15 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i egzaminu + zaliczenie i egzamin: 40 + 3 = 43 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 131 godziny, co odpowiada 5punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i egzaminu + zaliczenie i egzamin: 40 + 3 = 43 godziny (1,72 punktu ECTS).
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- przygotowanie projektu: 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS.
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- udział w praktykach zawodowych: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Wymienia i wyjaśnia metody zarządzania w systemie ochrony zdrowia (A.W11.)
W2: Klasyfikuje poszczególne struktury organizacyjne oraz podaje ich poszczególne zalety i wady (A.W12.)
W3: Wyjaśnia zasady funkcjonowania organizacji i tworzenia kultury organizacyjnej (A.W12., A.W13.)
W4: Analizuje zasady świadczenia usług położniczych i interpretuje sposób ich finansowania (A.W14.)
W5: Rozróżnia poszczególne style zarządzania i funkcje kierownicze oraz opisuje cechy przywództwa, istotę decyzji kierowniczych i delegowania zadań (A.W15., A.W16.)
W6: Przedstawia zasady zarządzania strategicznego, modele i strategie zarządzania jakością (A.W22., A.W17.)
W7: Opisuje zasady planowania, rekrutacji personelu i procesu adaptacji (A.W18., A.W19.)
W8: Podaje zakres obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień zawodowych w zależności od zakresu kompetencji na kierowniczych stanowiskach pracy w podsystemie położniczym oraz uwarunkowania rozwoju zawodowego położnych (A.W.19)
W9: Uzasadnia zastosowanie podstawowych zasad ergonomii na stanowiskach pracy w podsystemach położniczych (A.W20.)
W10: Uzasadnia istotę procesu zmian w organizacji oraz opisuje techniki organizatorskie i techniki zarządzania (A.W21.)
W11: Przedstawia specyfikę marketingu usług zdrowotnych, segmentacji rynku usług położniczych oraz zasady ich finansowania (A.W17.)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi dokonać analizy zadań zawodowych położnych w odniesieniu do posiadanych kwalifikacji i kompetencji (A.U7.)
U2: Potrafi przeprowadzić analizę strategiczną podmiotów wykonujących działalność leczniczą(A.U8.)
U3: Potrafi dostosować metody podejmowania decyzji zawodowych oraz zarządzać pracą zespołów pielęgniarskich i położniczych (A.U9., A.U10.)
U4: Potrafi wykorzystać podstawowe zasady zarządzania zasobami ludzkimi w procesie planowania, rekrutacji, adaptacji i motywacji (A.U11.)
U5: Potrafi przygotować opis stanowiska pracy z uwzględnieniem zakresu obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień oraz harmonogramy pracy personelu w oparciu o ocenę zapotrzebowania na opiekę położniczą (A.U12., A.U14.)
U6: Potrafi opracować własną ścieżkę rozwoju zawodowego i podległego personelu położniczego (A.U13.)
U7: Potrafi przygotowywać podmiot wykonujący działalność leczniczą do zewnętrznej oceny jakości oraz nadzorować w nim jakość opieki położniczej (A.U15.)
U10: Potrafi koordynować zadania w zakresie świadczeń opieki okołoporodowej dla kobiet (A.U16.)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Krytycznie ocenia własne i cudze działania zachowując szacunku dla różnic światopoglądowych i kulturowych ( K.1.)
K2: Rozwiązuje samodzielnie lub z pomocą ekspertów różnego rodzaju problemy wynikające z wykonywaniem czynności zawodowych oraz z pracy własnej i zespołu (K.2., K.5.)
K3: Dba o wizerunek i prestiż własnego zawodu ponosząc odpowiedzialność za realizowanie świadczeń zdrowotnych (K.3, K.6.)
K4: Podejmuje działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa własnego, otoczenia i współpracowników (K.4.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
• metody eksponujące: film, pokaz
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- practical
- case study
- project work
- practical
- case study
- project work
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student posiada ogólną wiedzę na temat organizacji systemu opieki zdrowotnej w Polsce oraz zadań organów administracji publicznej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: