Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0912
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Clinical Neuropsychology
(for:
Faculty of Health Sciences)
Social Sciences and Humanities: Sociology 1800-PO1-NSS-S1Z
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 25 h
- udział w zajęciach e-learning 15 h
- udział w ćwiczeniach 10 h
- przeprowadzenie zaliczenia ćwiczeń i wykładów - 2 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 52 godziny, co odpowiada 2 punktom ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta -„godziny kontaktowe”:
- udział w wykładach: 25 h
- udział w zajęciach e-learning 15 h
- udział w ćwiczeniach 10 h
- przeprowadzenie zaliczenia ćwiczeń i wykładów - 2 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 52 godziny, co odpowiada 2 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-samokształcenie: 20h (obejmuje samodzielną pracę studenta w ramach przygotowania określonych zagadnień, przygotowanie do ćwiczeń, przygotowanie i udział w zaliczeniach).
Łączny nakład pracy studenta w ramach samokształcenia wynosi 20 godzin, co odpowiada 1pkt. ECTS.
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 10 godzin, co odpowiada 0,5 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
Nie dotyczy
Całkowity nakład pracy studenta wynosi 72 godziny, co odpowiada 2,5 punktom ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent:
W1.Opisuje istotę, strukturę i zjawiska zachodzące w procesie przekazywania i wymiany informacji oraz modele i style komunikacji interpersonalnej (B.W8.);
W2.Wyjaśnia specyficzne problemy występujące w poszczególnych okresach życia kobiety (okres dojrzewania, okołoporodowy, klimakterium), szczególnie wynikające z barier w komunikowaniu się ; (B.W9.);
W3.Opisuje techniki redukowania lęku, metody relaksacji i mechanizmy powstawania, działania i zapobiegania zespołowi wypalenia zawodowego (B.W10);
W4.Wyjaśnia pojęcia i zasady funkcjonowania: rodziny, grupy, organizacji, instytucji, populacji, społeczności i ekosystemu (B.W11);
W5.Wyjaśnia wybrane obszary odrębności kulturowych i religijnych (B.W12);
W6. Opisuje zakres interakcji społecznej i proces socjalizacji oraz działanie lokalnych społeczności i ekosystemu (B.W13);
W7. Wyjaśnia pojęcia dewiacji i zaburzenia, ze szczególnym uwzględnieniem patologii dziecięcej (B.W14);
W8.Opisuje zjawisko dyskryminacji społecznej, kulturowej, etnicznej oraz ze względu na płeć (B.W15);
W9. Opisuje społeczne konsekwencje choroby, bezdzietności i ciąży niepożądanej oraz problemy małoletnich i samotnych matek (B.W16);
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student:
U1.Potrafi stosować mechanizmy zapobiegania zespołowi wypalenia zawodowego (B.U10);
U2.Potrafi proponować działania zapobiegające dyskryminacji i rasizmowi oraz dewiacjom i patologiom wśród dzieci i młodzieży (B.U11);
U3.Potrafi rozpoznawać potrzeby edukacyjne w grupach odbiorców usług położnej (B.U12) ;
U4.Potrafi opracowywać programy edukacyjne dotyczące działań prozdrowotnych dla różnych grup odbiorców (B.U13);
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
K1. Przestrzega praw pacjenta (K.2);
K.2. Jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu (K.5);
K.3. Jest gotów do dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K.7);
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
Wykład o charakterze informacyjnym i analizy przypadków prowadzony w formie synchronicznej z użyciem prezentacji multimedialnej, w której zostały zamieszczone linki do krótkich wykładów.
E-learning:
Studenci zapoznają się ze wskazanymi przez nauczyciela wykładami o charakterze informacyjnym, zamieszczonymi na platformie e-learningowej Khan Academy.
Ćwiczenia:
Student przedstawia przykłady oddziaływań o charakterze procesów grupowych w formie dokumentów tekstowych.
Samokształcenie:
Student samodzielnie dokonuje przeglądu różnych źródeł wiedzy o życiu społecznym (własne obserwacje i refleksje dotyczące życia społecznego, literatura, strony internetowe) i na ich podstawie poszukuje przykładów postaw, zachowań i mechanizmów społecznych omawianych w ramach wykładów.
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- project work
- classic problem-solving
- observation
- classic problem-solving
- observation
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: