Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0912
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Sciences in Basic Midwifery Care: Professional Ethics 1800-PO1-EZP-S1Z
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w ćwiczeniach 10 h
- konsultacje z przygotowaniem do ćwiczeń – 5 h
- przeprowadzenie zaliczenia ćwiczeń - 2,5 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 10 godzin, co odpowiada 0,5 punktom ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta -„godziny kontaktowe”:
- udział w ćwiczeniach: 10h
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 2h
-przygotowanie do ćwiczeń: 5h
- przygotowanie i udział do zaliczenia na ocenę: 5h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 50 godzin, co odpowiada 2,5 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie na ocenę: 5 h
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 0,5 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 10 godzin, co odpowiada 0,5 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
Nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent:
W1. Zna status i istotę zawodu położnej, rolę zawodową położnej w ujęciu historycznym i współczesnym oraz uwarunkowania rozwoju zawodu położnej (C.W1);
C.W2. Zna rolę, funkcje zawodowe i zadania położnej w opiece nad kobietą w różnych okresach jej życia i różnym stanie zdrowia oraz nad jej dzieckiem i rodziną C.W2);
C.W3. Zna rolę położnej w zespole interdyscyplinarnym w procesie promowania zdrowia, profilaktyki, diagnozowania, leczenia i rehabilitacji kobiety w różnych okresach jej życia i różnym stanie zdrowia (C.W3);
C.W4. Zna istotę opieki pielęgniarskiej i położniczej opartej o wybrane założenia teoretyczne (Florence Nightingale, Dorothea Orem, Betty Neuman, Callista Roy, Madeleine Leininger, Ramona Mercer, Aaron Beck) (C.W4);
W5. Zna przedmiot etyki ogólnej i zawodowej (C.W9);
W6. Zna problematykę etyki normatywnej, w tym aksjologii wartości, powinności i sprawności moralnych istotnych w pracy położnej (C.W10);
W7.Zna istotę podejmowania decyzji etycznych i rozwiązywania dylematów moralnych w pracy położnej (C.W11);
W8. Zna treść kodeksu etyki zawodowej pielęgniarki i położnej (C.W12);
W9. Zna problemy bioetyczne w aspekcie: sztucznej prokreacji, transplantacji, eksperymentów medycznych (np. klonowanie embrionów ludzkich) i eutanazji (C.W13);
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1. Potrafi rozwiązywać dylematy etyczne i moralne w praktyce zawodowej położnej (C.U24) ;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K.1. Jest gotów do kierowania się dobrem pacjenta, poszanowania godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatii w relacji z pacjentem i jego rodziną (K.1.);
K.2. Jest gotów do przestrzegania praw pacjenta (K.2.);
K.3. Jest gotów do samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegania wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem (K.3.);
K.4 Jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za wykonywane czynności zawodowe(K.4.); ;
K.5. Jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu (K.5);
K.6. Jest gotów do przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta (K.6.);;
K.7. Jest gotów do dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K.7.);.
Teaching methods
(in Polish) Ćwiczenia
• analiza przypadków
• metody eksponujące: prezentacja multimedialna
• dyskusja dydaktyczna: burza mózgów, dyskusja okrągłego stołu, dyskusja panelowa,
Exploratory teaching methods
- case study
- round table
- brainstorming
- round table
- brainstorming
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Ogólna wiedza z języka polskiego, umiejętność aktywnego słuchania, prowadzenia dyskusji, zdolność pracy w grupie.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: