Conducted in
term:
2023/24
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Psychiatry and Psychiatry Nursing 1800-P3-Psyc1-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 45 godzin (w tym 16 h zdalnie, tj. 0,6 ECTS)
- udział w zajęciach praktycznych: 80 godzin
- konsultacje: 5 godzina
- przeprowadzenie zaliczenia samokształcenia: 1 godzina
- przeprowadzenie egzaminu teoretycznego: 1 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 133 godziny/30, co odpowiada 4,4 punktów ECTS.
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 45 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 80 godzin
- przygotowanie do zajęć praktycznych: 4 godzin
- udział w praktykach zawodowych: 80 godzin
- opracowanie zadań samokształcenia 35 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: nie dotyczy
- czytanie wskazanej literatury: 5 godzin
- konsultacje: 5 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: nie dotyczy
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 15 + 1 = 16 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 270/30 godzin, co odpowiada 9 punktom ECTS
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 45 godzin (w tym 16 h zdalnie, tj. 0,6 ECTS)
- udział w zajęciach praktycznych: 80 godzin
- konsultacje: 5 godzina
- przeprowadzenie zaliczenia samokształcenia: 1 godzina
- przeprowadzenie egzaminu teoretycznego: 1 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 133 godziny/30, co odpowiada 4,4 punktów ECTS.
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 45 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 80 godzin
- przygotowanie do zajęć praktycznych: 4 godzin
- udział w praktykach zawodowych: 80 godzin
- opracowanie zadań samokształcenia 35 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: nie dotyczy
- czytanie wskazanej literatury: 5 godzin
- konsultacje: 5 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: nie dotyczy
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 15 + 1 = 16 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 270/30 godzin, co odpowiada 9 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 5 godzin
- konsultacje badawczo – naukowe: 5 godzina
- udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 45 godzin
- udział w zajęciach praktycznych objętych aktywnością naukową
(z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań):
80 godzin
- przygotowanie do zajęć praktycznych objętych aktywnością naukową: 4 godzin
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: nie dotyczy
- przygotowanie do egzaminu w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: 15 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń objętych aktywnością naukową: nie dotyczy
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 154 godzin, co odpowiada 5,1 punktu ECTS.
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia samokształcenia + zaliczenie samokształcenia: 35+1 h
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 15 + 1 = 16 h (0,53 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 52 godzin, co odpowiada 1,73 punktów ECTS.
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w praktykach zawodowych: 80 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 80 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
160 h, co odpowiada 5,33 punktu ECTS.
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: 80 godzin.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
W1: czynniki ryzyka i zagrożenia zdrowotne u pacjentów w różnym wieku (D.W1.)
- Wymienia objawy zagrożenia życia u pacjentów ze schorzeniami psychicznymi;
- Omawia sposoby postępowania w nagłych zaburzeniach psychicznych;
W2: etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki
pielęgniarskiej nad pacjentami w wybranych chorobach (D.W2.)
W3: zasady diagnozowania i planowania opieki nad pacjentem w pielęgniarstwie
psychiatrycznym (D.W3.)
W4: zasady przygotowania pacjenta w różnym wieku i stanie zdrowia do badań oraz zabiegów diagnostycznych, a także zasady opieki w trakcie oraz po tych badaniach i zabiegach (D.W5.)
W5: właściwości grup leków i ich działanie na układy i narządy pacjenta w zaburzeniach psychicznych w zależności od wieku i stanu zdrowia, z uwzględnieniem działań
niepożądanych, interakcji z innymi lekami i dróg podania (D.W6.)
- Omawia farmakologiczne i niefarmakologiczne metody leczenia zaburzeń psychicznych;
W6: standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia psychicznego (D.W7.)
W7: zasady organizacji opieki specjalistycznej psychiatrycznej (D.W10.)
W8: etiopatogenezę i objawy kliniczne podstawowych zaburzeń psychicznych (D.W19.)
W9: zasady obowiązujące przy zastosowaniu przymusu bezpośredniego (D.W20.)
W10: możliwości stosowania psychoterapii u pacjentów z zaburzeniami psychicznymi (D.W21.)
W11: przebieg i sposoby postępowania rehabilitacyjnego w różnych chorobach (D.W27.)
W12: metody i techniki komunikowania się z pacjentem niezdolnym do nawiązania i podtrzymania efektywnej komunikacji ze względu na stan zdrowia psychicznego lub stosowane leczenie (D.W33.)
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
U1: gromadzić informacje, formułować diagnozę pielęgniarską, ustalać cele i plan opieki pielęgniarskiej, wdrażać interwencje pielęgniarskie oraz dokonywać ewaluacji opieki pielęgniarskiej (D.U1.)
U2: prowadzić poradnictwo w zakresie samoopieki pacjentów w różnym wieku i stanie zdrowia dotyczące zaburzeń psychicznych, w tym uzależnień; (D.U2.)
U3: prowadzić profilaktykę powikłań występujących w przebiegu chorób psychicznych (D.U3.)
U4: rozpoznawać powikłania po specjalistycznych badaniach diagnostycznych (D.U8.)
U5: dokumentować sytuację zdrowotną pacjenta, dynamikę jej zmian i realizowaną opiekę pielęgniarską, z uwzględnieniem narzędzi informatycznych do gromadzenia danych (D.U14.)
U6: ozpoznawać powikłania leczenia farmakologicznego, dietetycznego, rehabilitacyjnego i leczniczo-pielęgnacyjnego; (D.U18.)
U7: prowadzić rozmowę terapeutyczną (D.U20)
U8: prowadzić aktywizację z wykorzystaniem elementów terapii zajęciowej (D.U21.)
U9: przekazywać informacje członkom zespołu terapeutycznego o stanie zdrowia pacjenta (D.U22.)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
K1: kierowania się dobrem pacjenta, poszanowania godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych
i kulturowych oraz empatii w relacji z pacjentem i jego rodziną;
K2: przestrzegania praw pacjenta;
K3: samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegania wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem;
K4: ponoszenia odpowiedzialności za wykonywane czynności zawodowe;
K5: zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu;
K6: przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta;
K7: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych
Teaching methods
(in Polish) Wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, pokaz, ćwiczenia praktyczne w grupach, dyskusja, film, symulacja, opis przypadku
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
- display
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- observation
- observation
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu podstaw opieki pielęgniarskiej
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: