Conducted in
term:
2022/23
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Oncology
(for:
Faculty of Health Sciences)
Gynaecology and Gynaecological Nursing: Gynaecological Nursing 1800-P3-PILG-S1
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10h
- udział w zajęciach praktycznych: 40h (5h w CSM)
- konsultacje związane z przygotowaniem samokształcenia: 3h
- przeprowadzenie egzaminu: 2h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 55 godzin, co odpowiada 2,2 punktom ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta -„godziny kontaktowe”:
-udział w wykładach: 10h
-udział w zajęciach praktycznych: 40h (5h w CSM)
-konsultacje z nauczycielem związane z przygotowaniem samokształcenia: 3h
-przygotowanie samokształcenia: 6 h
-czytanie wskazanej literatury naukowej: 7 h
-przygotowanie i udział w egzaminie: 8+2=7h
-przygotowanie do zajęć praktycznych: 4h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 80 godziny, co odpowiada 3,2 punktom ECTS + 0,8 punktu ECTS związanych z uczestnictwem w praktykach zawodowych.
RAZEM: 4 pkt. ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-przygotowanie do egzaminu + egzamin: 8+2=10 h (0,4 punktu ECTS).
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 0,4 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w zajęciach praktycznych: 40 godzin (5h w CSM)
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
40 godzin, co odpowiada 1,6 punktu ECTS.
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
-udział w praktykach zawodowych: 20 h
Łączny nakład pracy studenta związany z uczestnictwem w praktykach zawodowych wynosi 20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student:
W1: Przedstawia czynniki ryzyka i zagrożenia zdrowotne
w zakresie problemów ginekologicznych u pacjentek w różnym wieku - D.W1.
W2: Opisuje etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i zasady opieki pielęgniarskiej nad pacjentką
z problemami ginekologicznymi - D.W2.
W3: Omawia zasady diagnozowania i planowania opieki nad pacjentką w pielęgniarstwie ginekologicznym - D.W3.
W4: Wymienia rodzaje badań diagnostycznych w ginekologii
i zasady ich zlecania - D.W4.
W5: Opisuje zasady przygotowania, opieki w trakcie oraz po badaniach i zabiegach diagnostycznych w ginekologii - D.W5.
W6: Omawia standardy i procedury pielęgniarskie stosowane
w opiece ginekologicznej nad pacjentką w różnym wieku i stanie zdrowia - D.W7.
W7: Charakteryzuje etiopatogenezę schorzeń ginekologicznych - D.W17.
W8: Przedstawia czynniki zwiększające ryzyko okołooperacyjne
w ginekologii - D.W23.
W9: Wymienia zasady przygotowania pacjentki ginekologicznej do zabiegu operacyjnego w trybie pilnym i planowym, w chirurgii jednego dnia oraz zasady opieki nad pacjentką po zabiegu operacyjnym w celu zapobiegania wczesnym i późnym powikłaniom - D.W24.
W10: Wskazuje zasady obserwacji pacjentki po zabiegu ginekologicznym, obejmujące monitorowanie w zakresie podstawowym i rozszerzonym - DW.29.
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności absolwent:
U1: Gromadzi informacje, formułuje diagnozę pielęgniarską, ustala cele i plan opieki pielęgniarskiej, wdraża interwencje pielęgniarskie oraz dokonuje ewaluacji opieki pielęgniarskiej nad kobietą chorą ginekologicznie – D.U1.
U2: Prowadzi poradnictwo w zakresie samoopieki kobiet po operacji ginekologicznej – D.U2.
U3: Prowadzi profilaktykę powikłań w okresie przed- i pooperacyjnym – D.U3
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych absolwent:
K1: Kieruje się dobrem pacjentek, poszanowaniem godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazuje zrozumienie dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatię w relacji z pacjentką i jej rodziną – K.1.
K2: Przestrzega praw pacjenta - K.2.
K3: Dostrzega i rozpoznaje własne ograniczenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonuje samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych – K.7.
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
• analiza przypadków
uczenie wspomagane komputerem
Zajęcia praktyczne:
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
• metody symulacyjne (studium przypadku)
• metody eksponujące: pokaz, instruktaż
• ćwiczenia na trenażerach w CSM
• ćwiczenia kliniczne.
Praktyka zawodowa:
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
• metody symulacyjne (studium przypadku)
• metody eksponujące: pokaz, instruktaż
• ćwiczenia kliniczne.
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
- display
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- situational
- case study
- observation
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- situational
- case study
- observation
- classic problem-solving
- presentation of a paper
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Przystępując do realizacji zajęć student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii człowieka, w szczególności anatomii układu rozrodczego, narządów płciowych męskich i żeńskich, budowy miednicy kostnej
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: