Conducted in
term:
2022/23
Erasmus code: 12.6
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Primary Health Care 1800-P3-OZ-S1
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 90 godzin
- udział w praktykach zawodowych: 100 godzin
- konsultacje: 5 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 2 godziny
- przeprowadzenie egzaminu praktycznego i teoretycznego:
4 godziny
-sprawdzanie samokształcenia : 10 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
231 godzin, co odpowiada 8 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- udział w zajęciach praktycznych: 90 godzin
- udział w prkatykach zawodowych: 100 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 15 godzin
- przygotowanie samokształcenia: 5 godzin
- konsultacje: 2 godzina
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 15 + 2 = 17 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 234 godziny, co odpowiada 8 punktom ECTS.
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 15 + 2 = 17 godzin
(1 punkt ECTS)
4.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w zajęciach praktycznych: 90 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS
- udział w praktykach zawodowych: 100 godzin, co odpowiada 4 punktom ECTS
5.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
90 godzin (zp) 100 godzin (pz) – 7 punkty ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student:.
- C.W19 wskazuje determinanty i mierniki jakości podstawowej opieki zdrowotnej;
- C.W20 omawia modele opieki środowiskowo-rodzinnej i formy świadczenia opieki pielęgniarskiej w ramach podstawowej opieki zdrowotnej;
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student:
C.U1.stosować wybraną metodę pielęgnowania w opiece nad pacjentem;
C.U2. gromadzić informacje metodą wywiadu, obserwacji, pomiarów, badania przedmiotowego, analizy dokumentacji w celu rozpoznawania stanu zdrowia pacjenta i sformułowania diagnozy pielęgniarskiej; C.U3. ustalać cele i plan opieki pielęgniarskiej oraz realizować ją wspólnie z pacjentem i jego rodziną;
C.U11. przechowywać i przygotowywać leki zgodnie z obowiązującymi standardami;
C.U12. podawać pacjentowi leki różnymi drogami, zgodnie z pisemnym zleceniem lekarza lub zgodnie z posiadanymi kompetencjami oraz obliczać dawki leków;
C.U13. wykonywać szczepienia przeciw grypie, WZW i tężcowi; C.U28. oceniać potencjał zdrowotny pacjenta i jego rodziny z wykorzystaniem skal, siatek i pomiarów;
C.U29. rozpoznawać uwarunkowania zachowań zdrowotnych pacjenta i czynniki ryzyka chorób wynikających ze stylu życia;
C.U30. dobierać metody i formy profilaktyki i prewencji chorób oraz kształtować zachowania zdrowotne różnych grup społecznych;
C.U31. uczyć pacjenta samokontroli stanu zdrowia;
C.U32. opracowywać i wdrażać indywidualne programy promocji zdrowia pacjentów, rodzin i grup społecznych;
C.U33. realizować świadczenia zdrowotne w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej;
C.U34. oceniać środowisko zamieszkania, nauczania i wychowania oraz pracy w zakresie rozpoznawania problemów zdrowotnych; C.U35. oceniać stan odżywienia organizmu z wykorzystaniem metod antropometrycznych, biochemicznych i badania podmiotowego oraz prowadzić poradnictwo w zakresie żywienia;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych;
C.K1. kierowania się dobrem pacjenta,
C.K2. poszanowania godności i autonomii osób powierzonych opiece, C.K3. okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych;
C.K4. przejawiania empatii w relacji z pacjentem i jego rodziną oraz współpracownikami;
C.K5. przestrzegania praw pacjenta;
C.K6. zachowywania w tajemnicy informacji związanych z pacjentem; C.K7. samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki;
C.K8. współdziałania w zespole interdyscyplinarnym w rozwiązywaniu dylematów etycznych z zachowaniem zasad kodeksu etyki zawodowej; C.K9. przestrzegania wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem;
C.K10. ponoszenia odpowiedzialności za wykonywanie czynności zawodowych;
C.K11. zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu;
C.K12. przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta;
C.K13. dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych;
C.K14. dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych; C.K15. systematycznej aktualizacji wiedzy zawodowej i kształtowania swoich umiejętności i kompetencji społecznych, dążenia do profesjonalizmu.
C.K15. systematycznej aktualizacji wiedzy zawodowej i kształtowania swoich umiejętności i kompetencji społecznych, dążenia do profesjonalizmu.
Teaching methods
(in Polish) Wykłady: wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia: Metody aktywizujące: pogadanka, konwersatorium, metoda problemowa, praca w grupach, ,,burza mózgów”, przygotowanie projektu. pogadanka, burza mózgów, analiza dokumentacji medycznej, dyskusja, instruktaż,
Zajęcia praktyczne i praktyka zawodowa: instruktaż, ćwiczenia kliniczne, metoda problemowa, analiza dokumentacji medycznej, dyskusja, obserwacja 360
Observation/demonstration teaching methods
- display
Exploratory teaching methods
- seminar
- classic problem-solving
- practical
- classic problem-solving
- practical
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Podbudowę realizowanych treści będą stanowić przedmioty z zakresu pielęgniarstw klinicznych oraz promocji zdrowia.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: