Conducted in
terms:
2023/24, 2024/25, 2025/26
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Advanced Nursing Practice. Nursing and Therapeutic Education in Chronic Diseases – Respiratory Insufficiency 1800-P2-ZPPO1-S2
This course has not yet been described...
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach- 10 h
- udział w ćwiczeniach – 15 h
- przeprowadzenie zaliczenia na ocenę-2 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 27 h, co odpowiada 1,9 ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 h
- udział w ćwiczeniach: 15 h
- przygotowanie zajęć (czytanie literatury): 8 h
- napisanie planu edukacji terapeutycznej: 2 h
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie na ocenę: 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 45 h, co odpowiada 2,5 ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia– 8 h
- udział w zaliczeniu na ocenę: 2 h
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 10 godzin, co odpowiada 0,7 ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach 15 h, w tym 5 h w warunkach symulowanych w CSM
- udział w praktykach zawodowych 10 h
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
35 h, co odpowiada 1,75 ECTS
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- wymiar praktyki 10 h, co odpowiada 0,7 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student powinien:
W1: znać i rozumieć diagnostyczne i terapeutyczne możliwości endoskopii w zakresie dróg oddechowych- B.W9;
W2: znać i rozumieć założenia i zasady opracowywania standardów postępowania pielęgniarskiego z uwzględnieniem praktyki opartej na dowodach naukowych w medycynie (evidence based medicine) i w pielęgniarstwie (evidence based nursing practice)- B.W20;
W3: znać i rozumieć patomechanizm, objawy, diagnostykę i postępowanie pielęgniarskie w przewlekłej niewydolności oddechowej- B.W26;
W4: znać i rozumieć technikę badania spirometrycznego- B.W27;
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
U.1: wykonywać badania spirometryczne i interpretować ich wyniki - B.U30;
U.2:. planować i sprawować opiekę pielęgniarską nad pacjentem z niewydolnością oddechową, przed i po przeszczepieniu płuc- B.U33;
U.3: rozpoznawać sytuację psychologiczną pacjenta i jego reakcje na chorobę oraz proces leczenia, a także udzielać mu wsparcia motywacyjno-edukacyjnego- B.U39.;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student w zakresie kompetencji społecznych posiada umiejętności:
K1: dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych-K.01;
K2: formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu K.-02;
K3: okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową- K.03;
K4: rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań- K.04;
K5: ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne- K.05;
K6: wykazywania profesjonalnego podejścia do strategii marketingowych przemysłu farmaceutycznego i reklamy jego produktów- K.06
Teaching methods
(in Polish) Metody podające, problemowe i eksponujące:
• wykład informacyjny,
• wykład problemowy,
• dyskusja dydaktyczna,
• seminarium,
• analiza przypadków
• prezentacja filmów
Metody dydaktyczne podające:
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące:
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- seminaryjna
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- seminar
- brainstorming
- seminar
- brainstorming
Prerequisites
(in Polish) Do sprawnej realizacji przedmiotu wymagana jest wiedza wyjściowa z zakresu:
- anatomii, fizjologii i patofizjologii układu oddechowego
- podstaw klinicznych chorób układu oddechowego.
Course coordinators
Bibliography
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Term 2025/26:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: