Conducted in
terms:
2023/24, 2024/25, 2025/26
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Cardiac Rehabilitation and Health Promotion
(for:
Faculty of Health Sciences)
Advanced Nursing Practice. Nursing and Therapeutic Education in Chronic Diseases – Circulatory Failure, Heart Defects and Arterial Hypertension 1800-P2-ZONK-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin – w tym 10 godzin z wykorzystaniem metod kształcenia na odległość (0,4ECTS)
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin (0,8 ECTS)
- konsultacje: 5 godzin (0,2 ECTS)
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 (0,04 ECTS)
- praktyka zawodowa: 10 godzin (0,4ECTS)
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 46 godzin, co odpowiada 1,84 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin (0,4 ECTS)
- udział w ćwiczeniach: 20 godziny (0,8 ECTS)
- praktyka zawodowa: 10 godzin (0,4ECTS)
- przygotowanie do ćwiczeń: 5 godzin (0,2 ECTS)
- napisanie sprawozdań ćwiczeń : 5 godzin (0,2 ECTS)
- czytanie wskazanej literatury: 5 godzin (0,2 ECTS)
- udział w praktykach zawodowych – 10 godzin (0,4 ECTS)
- konsultacje: 3 godziny (0,1 ECTS)
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 4+1 =5 godzina (0,2 ECTS)
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 1,5+1 =2,5 godziny (0,1 ECTS)
Łączny nakład pracy studenta wynosi 75,5h godziny, co odpowiada 3 pkt ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi – nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 4 + 1= 5 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 1,5+1 =2,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 7,5 godzin, co odpowiada 0,3 punktom ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- ćwiczenia: 10 godziny
- praktyki zawodowe: 10 godzin
- praktyka zawodowa: 10 godzin
Całkowity nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 30 godzin, co stanowi 1,2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1: zasady postępowania diagnostyczno-terapeutycznego i opieki nad pacjentami z nadciśnieniem tętniczym, zaburzeniami rytmu serca, przewlekłą niewydolnością krążenia oraz nowoczesne technologie wykorzystywane w terapii i monitorowaniu pacjentów z chorobami układu krążenia (nauki medyczne) B.W25
W2: zasady funkcjonowania zespołów interdyscyplinarnych w opiece nad pacjentem z niewydolnością serca B.W19
W3: zasady doboru badań diagnostycznych i interpretacji ich wyników w opiece nad pacjentem z chorobami sercowo-naczyniowymi w zakresie posiadanych uprawnień zawodowych B.W15
W4: Założenia i zasady opracowywania standardów postępowania pielęgniarskiego z uwzględnieniem praktyki opartej na dowodach naukowych w medycynie (evidence based medicine) i w pielęgniarstwie (evidence based nursing practice) w odniesieniu do pacjentów z chorobami sercowo-naczyniowymi B.W20
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
U1: diagnozować zagrożenia zdrowotne pacjenta z chorobą przewlekłą układu sercowo-naczyniowego B.U11
U2: wdrażać działanie terapeutyczne wśród pacjentów z chorobami układu sercowo-naczyniowego w zależności od oceny stanu pacjenta w ramach posiadanych uprawnień zawodowych B.U18
U3: przygotowywać pacjenta z nadciśnieniem tętniczym, przewlekłą niewydolnością krążenia i zaburzeniami rytmu serca do samoopieki i samopielęgnacji B.U27
U4: planować i przeprowadzać edukację terapeutyczną pacjenta, jego rodziny i opiekuna w zakresie samoobserwacji i samopielęgnacji przy nadciśnieniu tętniczym, w przewlekłej niewydolności krążenia i przy zaburzeniach rytmu serca B.U28
U5: wykorzystywać nowoczesne technologie informacyjne do monitorowania pacjentów z chorobami układu krążenia B.U29
U6: Rozpoznawać sytuację psychologiczną pacjenta z chorobami sercowo-naczyniowymi i jego reakcje na chorobę oraz proces leczenia, a także udzielać mu wsparcia motywacyjno-edukacyjnego B.U39
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K1: dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądo-wych i kulturowych K.1
K2: formułowania opinii dotyczących różnych aspektów dzia-łalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu K.2
K3: rozwiązywania złożonych problemów etycznych związa-nych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań K.4
K4: ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadcze-nia zdrowotne K.5
K5: okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową; K3
K6: wykazywania profesjonalnego podejścia do strategii mar-ketingowych przemysłu farmaceutycznego i reklamy jego produktów; K6
Teaching methods
(in Polish) Wykład: wykład informacyjny, metody służące prezentacji treści
Ćwiczenia: praca z książką, studium przypadku, pogadanka, metoda okrągłego stołu
Type of course
compulsory course
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: