Conducted in
term:
2025/26
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Geriatrics
(for:
Faculty of Health Sciences)
Scientific Research in Nursing: Scientific Evidence in Nursing Practice 1800-P2-PRPIEL3-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 5 godzin
- udział w ćwiczeniach: 25 godzin
- konsultacje: 6 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia: 5 godzin
- przeprowadzenie egzaminu praktycznego i teoretycznego: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 42 godziny, co odpowiada 1,56 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 5 godzin
- udział w ćwiczeniach: 25 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 20,5 godziny
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 0 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 22 godziny
- konsultacje: 6 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: (17+5) 22 godziny
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: (20+1) 21 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 121,5 godziny, co odpowiada 4,5 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: - 22 godziny
- konsultacje badawczo – naukowe: - 6 godzin
- udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): - 5 godzin
- udział w ćwiczeniach objętych aktywnością naukową (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): - 25 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: - 20,5 godziny
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: - 17 godzin
- przygotowanie do egzaminu w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: - 20 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń objętych aktywnością naukową: - nie dotyczy
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 115,5 godzin, co odpowiada 4,28 punktom ECTS
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 22 godziny (0,81 punktu ECTS)
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 21 godzin (0,78 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 43 godziny, co odpowiada 1,59 punktowi ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 25 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
25 godzin, co odpowiada 0,93 punktu ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna:
W1: zasady i etapy praktyki zawodowej pielęgniarki opartej na dowodach naukowych (Evidence Based Nursing Practice) (C.W11);
W2: założenia i zasady opracowywania standardów postępowania pielęgniarskiego, z uwzględnieniem praktyki zawodowej pielęgniarki opartej na dowodach naukowych oraz praktyki opartej na dowodach naukowych w medycynie (C.W12);
W3: zasady i etapy przygotowania rekomendacji, wytycznych i zaleceń w zakresie praktyki zawodowej pielęgniarki opartej na dowodach naukowych (C.W13).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student umie:
U1: wskazać różnice między praktyką opartą na dowodach naukowych a praktyką opartą na faktach - w pielęgniarstwie chirurgicznym, geriatrycznym, neurologicznym, onkologicznym, psychiatrycznym (C.U9);
U2: wskazać etapy praktyki opartej na dowodach naukowych - w pielęgniarstwie chirurgicznym, geriatrycznym, neurologicznym, onkologicznym, psychiatrycznym (C.U10);
U3: scharakteryzować poziomy i stopnie dowodów naukowych - w pielęgniarstwie chirurgicznym, geriatrycznym, neurologicznym, onkologicznym, psychiatrycznym (C.U11);
U4: wykorzystywać wyniki badań naukowych w zakresie opieki pielęgniarskiej do podjęcia właściwej decyzji w praktyce zawodowej pielęgniarki - w pielęgniarstwie chirurgicznym, geriatrycznym, neurologicznym, onkologicznym, psychiatrycznym (C.U12);
U5: przygotowywać rekomendacje w zakresie opieki pielęgniarskiej w oparciu o dowody naukowe - w pielęgniarstwie chirurgicznym, geriatrycznym, neurologicznym, onkologicznym, psychiatrycznym (C.U13).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student prezentuje postawy:
K1: dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników przy zachowaniu szacunku dla różnic światopoglądowych i kulturowych (K_01);
K2: formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemów (K_02);
K3: okazywania dbałości o prestiż zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową (K_03);
K4: rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań (K_04);
K5: ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne (K_05);
K6: wykazywania profesjonalnego podejścia do strategii marketingowych przemysłu farmaceutycznego i reklamy jego produktów (K_06).
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
• konwersatoryjny
• problemowy
Ćwiczenia:
• pokaz,
• pogadanka,
• studium przypadku
• praca z programem statystycznym np. Statistica, IBM SPSS.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- practical
- experimental
- practical
- experimental
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Znajomość podstaw badań naukowych w pielęgniarstwie
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: