Conducted in
term:
2022/23
Erasmus code: 13.1
ISCED code: 0511
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Pathophysiology
(for:
Faculty of Health Sciences)
Pathology: Pathophysiology 1800-P2-PATOF-S1
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- udział w konsultacjach: 2 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 32 godziny, co odpowiada 1,28 punktowi ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- udział w konsultacjach: 2 godzina
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 3 godzina
- przygotowanie do ćwiczeń- 7 godzin
- przygotowanie do kolokwiów i kolokwia pisemne: 6 + 2 = 8 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 3 godzina
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 3 godziny, co odpowiada 0,12 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa
w procesie oceniania:
przygotowanie do ćwiczeń- 7 godzin
- przygotowanie do kolokwiów i kolokwia pisemne: 6 + 2 = 8 godzin.
Łączny nakład pracy studenta do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: 15 godzin, co odpowiada 0,6 punktu ECTS.
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach- 20 godzin.
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS.
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie laboratoriów. Kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia:
- konsultacje z nauczycielem akademickim: 2 godziny.
Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobywania kompetencji społecznych w zakresie laboratoriów wynosi
2 godziny, co odpowiada 0,08 punktu ECTS.
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
W1: podstawowe mechanizmy patofizjologiczne z zakresu zaburzeń w układzie sercowo-naczyniowym, układu pokarmowego, moczowo-płciowego, zmian wstecznych, zmian postępowych, zapaleń ostrych i przewlekłych oraz nowotworów inwazyjnych i nieinwazyjnych A_W6.
W2: wybrane zagadnienia z zakresu patologii narządowej układu krążenia (chorobę niedokrwienną serca, miażdżycę, zawał mięśnia sercowego), układu oddechowego (astmę oskrzelową, POChP), trawiennego, moczowo-płciowego (ostre uszkodzenie nerek, przewlekłą niewydolność nerek) i nerwowego. A_W7.
W3: czynniki chorobotwórcze zewnętrzne i wewnętrzne (czynniki biologiczne, chemiczne, fizyczne, jak również genetyczne), modyfikowalne i niemodyfikowalne (wiek, płeć, rasa, masa ciała, aktywność fizyczna) wpływające na rozwój chorób. A_W8.
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student potrafi:
U1: oszacować ryzyko ujawnienia się danej choroby oraz zmiany w funkcjonowaniu organizmu, wyrażone specyficznymi objawami klinicznymi (ból w klatce piersiowej, zmęczenie, osłabienie, skąpomocz, nykturia, bóle głowy, nietolerancja wysiłku), w oparciu o zasady dziedziczenia i wpływ czynników środowiskowych modyfikowalnych i niemodyfikowalnych, wewnątrzpochodnych i zewnątrzpochodnych. A.U3.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji student jest gotów do:
K1: zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. K.05.
K2: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych. K.07.
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
- wykład informacyjny
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia:
- dyskusja dydaktyczna
- metody eksponujące: analiza przypadków pacjentów
-metody eksponujące: filmy
Samokształcenie:
- praca z artykułami naukowymi.
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Znajomość Anatomii z zakresu budowy, topografii poszczególnych narządów, Fizjologii z zakresu funkcji poszczególnych narządów i układów, Biochemii z zakresu procesów metabolicznych z uwzględnieniem szlaków metabolicznych: węglowodanów, lipidów, białek, a także metabolizmu kwasów nukleinowych.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Notes
Term 2022/23:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: