Conducted in
term:
2022/23
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Nursing and Therapeutic Education in Chronic Diseases - Mental Health Disorder 1800-P2-Opzps-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- konsultacje: 1,5 godzinę
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godziny
- przeprowadzenie egzaminu praktycznego i teoretycznego: 0 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 37,5 godziny, co odpowiada 1,5 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 14 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 0 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 10 godzin
- konsultacje: 1,5 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 7,5 + 1,5 = 9 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 0 + 0 = 0 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 69,5 godziny, co odpowiada 2,5 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: -
- konsultacje badawczo – naukowe: -
- udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): -
- udział w ćwiczeniach objętych aktywnością naukową
(z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): -
- przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: -
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: -
- przygotowanie do egzaminu w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: -
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń objętych aktywnością naukową: -
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi - godzin, co odpowiada - punktom ECTS
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 7,5 + 1,5 = 9 godzin (0,2 punktu ECTS)
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 0 + 0 = 0 godzin (0 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 9 godzin, co odpowiada 0,64 punktom ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
20 godzin, co odpowiada 1,42 punktu ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
W1: wpływ choroby przewlekłej na funkcjonowanie psychofizyczne człowieka i kształtowanie więzi międzyludzkich (B.W48)
W2: przyczyny, objawy i przebieg depresji, zaburzeń lękowych oraz uzależnień (B.W49)
W3: zasady opieki pielęgniarskiej nad pacjentem z zaburzeniami psychicznymi, w tym depresją i zaburzeniami lękowymi, oraz pacjentem uzależnionym (B.W50)
W4: zakres pomocy i wsparcia w ramach świadczeń oferowanych osobom z problemami zdrowia psychicznego i ich rodzinom lub opiekunom (B.W51)
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student potrafi:
U1: rozpoznawać sytuację psychologiczną pacjenta i jego reakcje na chorobę oraz proces leczenia, a także udzielać mu wsparcia motywacyjno-edukacyjnego (B.U39)
U2: oceniać potrzeby zdrowotne pacjenta z zaburzeniami psychicznymi, w tym depresją i zaburzeniami lękowymi, oraz pacjenta uzależnionego, a także planować interwencje zdrowotne (B.U57)
U3: analizować i dostosowywać do potrzeb pacjenta dostępne programy promocji zdrowia psychicznego (B.U58)
U4: rozpoznawać sytuację życiową pacjenta w celu zapobiegania jego izolacji społecznej (B.U59)
U5: prowadzić psychoedukację pacjenta z zaburzeniami psychicznymi, w tym depresją i zaburzeniami lękowymi, oraz pacjenta uzależnionego i jego rodziny (opiekuna), a także stosować treningi umiejętności społecznych jako formę rehabilitacji psychiatrycznej (B.U60)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:
K.1. dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych
K.2. formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
K.3. okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową
K.4. rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań
K.5. ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne
K.6. wykazywania profesjonalnego podejścia do strategii marketingowych przemysłu farmaceutycznego i reklamy jego produktów
Teaching methods
(in Polish) Wykłady (zajęcia realizowane online przez aplikację Microsoft Teams):
• wykład informacyjny i problemowy z prezentacją multimedialną
Ćwiczenia (zgodnie z planem zajęć, część godzin może być realizowana online przez aplikację Microsoft Teams):
• pokaz,
• pogadanka,
• studium przypadku,
• metody symulacyjne - studium przypadku (część godzin ćwiczeń w Centrum Symulacji Medycznej)
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- case study
Prerequisites
(in Polish) Znajomość podstaw z psychiatrii i pielęgniarstwa psychiatrycznego
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: