Conducted in
terms:
2023/24, 2024/25, 2025/26
Erasmus code: 12.6
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Specialised Care Sciences: Paediatrics and Paediatric Nursing 1800-P2-NZOPE-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (7 ECTS):
-godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów 185h (wykłady 20h, zajęcia praktyczne 160h)
-godziny konsultacji indywidualnych studenta 1h
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu (2 ECTS)
- samokształcenie (30h)
- wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek
- zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć
- wymagane powtórzenie materiału
- czytanie literatury
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania
4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki (160h= 6 ECTS)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Gromadzi informacje, formułuje diagnozę pielęgniarską, ustala cele i plan opieki, wdraża interwencje pielęgniarskie oraz dokonuje ewaluacji opieki (D.U1.)
U2: Prowadzi poradnictwo w dotyczące wad rozwojowych, chorób wieku dziecięcego oraz uzależnień (D.U2.)
U4: Prowadzi profilaktykę powikłań w przebiegu chorób (D.U3.)
U5: Organizuje izolację chorych zakaźnie w miejscach publicznych i w warunkach domowych (D.U4.)
U6: Potrafi ocenić rozwój psychofizyczny dziecka (D.U5.)
U7: Stosuje siatki centylowe w celu oceny rozwoju dziecka (D.U5.)
U8: Potrafi ocenić ogólny stan dziecka (D.U5.)
U9: Wykrywa zaburzenia w rozwoju dziecka (D.U5.)
U10: Prawidłowo wykonuje pomiary: temperatury ciała, tętna, ciśnienia tętniczego krwi, saturacji, masy ciała, wysokości ciała, obwodów (D.U5.)
U12: Prawidłowo pobiera krew, mocz, kał do badań diagnostycznych (D.U5.)
U15: Rozpoznaje objawy powikłań po punkcji lędźwiowej (D.U8.)
U16: Podaje tlen dziecku (D.U9.)
U17: Potrafi przygotować dziecko do badań diagnostycznych pod względem fizycznym i psychicznym (D.U12.)
U12: Potrafi dokumentować proces pielęgnowania w oddziale pediatrycznym (D.U15.)
U13: Potrafi komunikować się z chorym dzieckiem (D.U20.)
U17: Przygotowuje i wykonuje inhalację dziecku na zlecenie lekarskie (D.U26.)
U18: Przygotowuje i podaje leki doustne na zlecenie lekarskie (D.U26.)
U19: Przygotowuje i wykonuje enemę dziecku na zlecenie lekarskie (D.U26.)
U20: Przygotowuje i podaje leki dożylne na zlecenie lekarskie (D.U26.)
U21: Prawidłowo oblicza dawki leków (D.U26.)
U23: Potrafi prowadzić i ocenić bilans płynów chorego dziecka (D.U3.)
U24: Ocenia stopień bólu z wykorzystaniem odpowiednich skal (D.U24.)
U25: Wdraża postępowanie zmniejszające ból u dziecka (D.U24.)
U26: Asystuje lekarzowi podczas badania pacjenta, punkcji lędźwiowej, punkcji szpiku, trepanobiopsji (D.U23.)
U27: Umiejętnie przekazuje informację na temat stanu ogólnego dziecka członkom zespołu terapeutycznego (D.U22.)
U28: Tworzy warunki do godnego umierania oraz postępuje zgodnie z procedurą z ciałem zmarłego dziecka (D.U25.)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Kieruje się dobrem pacjenta, szanuje godność i autonomię osób powierzonych opiece, okazuje zrozumienie dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatię w relacji z pacjentem i jego rodziną;
K2: Przestrzega praw pacjenta;
K3: Rzetelnie wykonuje powierzone czynności, w oparciu o zasady etyki, w tym przestrzeganie wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem;
K4: Odczuwa odpowiedzialność za wykonywane czynności zawodowe;
K5: Przewiduje i uwzględnia czynniki wpływające na reakcje własne i pacjenta;
K6: Dostrzega i rozpoznaje własne ograniczenia w zakresie wiedzy, umiejętności kompetencji społecznych oraz dokonuje samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych, dążąc do rozwoju kompetencji zawodowych i profesjonalizmu, a w trudnych sytuacjach wspomaga się opinią ekspertów.
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne eksponujące: inscenizacja, pokaz
Symulacja wysokiej wierności.
Metody dydaktyczne podające: opis, opowiadanie, pogadanka, wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące: ćwiczeniowa, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, obserwacji, projektu, studium przypadku, sytuacyjna
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z zakresu przedmiotów: anatomia, fizjologia, podstawy pielęgniarstwa, farmakologia, dietetyka, etyka, psychologia, podstawowa opieka zdrowotna, promocja zdrowia.
Umundurowanie studenta zgodnie z regulaminem praktyk.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: