Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0910
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Cardiac Rehabilitation and Health Promotion
(for:
Faculty of Health Sciences)
Advanced Nursing Practice: Nursing Counselling 1800-P1-ZPPPP-S2
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 20 godzin – w tym 20 godzin z wykorzystaniem metod kształcenia na odległość (0,8 ECTS)
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin (0,8 ECTS)
- konsultacje: 5 godzin (0,2 ECTS)
- przeprowadzenie egzaminu: 1 (0,04 ECTS)
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 46 godzin, co odpowiada 1,84 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 20 godzin (0,8 ECTS)
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin (0,8 ECTS)
- przygotowanie do ćwiczeń: 20 godzin (0,8 ECTS)
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 20 godzin (0,8 ECTS)
- czytanie wskazanej literatury: 10 godzin (0,4 ECTS)
- konsultacje: 5 godziny (0,2 ECTS)
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 4+1 =5 godzin (0,2 ECTS)
Łączny nakład pracy studenta wynosi 100 godziny, co odpowiada 4 punktowi ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi – nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 4 + 1= 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 5 godzin, co odpowiada 0,2 punktom ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- ćwiczenia: 20 godziny
Całkowity nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 20 godziny, co stanowi 0,4 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1. Omawia założenia teoretyczne poradnictwa w pracy pielęgniarki bazujące na regulacjach prawnych oraz na transteoretycznym modelu zmiany (Prochaska i DiClemente) - B.W11.
W2. Charakteryzuje predyktory funkcjonowania człowieka zdrowego i chorego, z uwzględnieniem choroby przewlekłej - B.W12.
W3. Zna metody oceny stanu zdrowia pacjenta w poradnictwie pielęgniarskim - B.W13.
W4. Zna zakres profilaktyki i prewencji chorób zakaźnych, chorób społecznych i chorób cywilizacyjnych - B.W22.
W5. Omawia zasady postępowania terapeutycznego w przypadku najczęstszych problemów zdrowotnych - B.W14.
W6. Omawia kierunki, zakres i rodzaj badań naukowych w pielęgniarstwie - C.W1.
W7. Zna metody i techniki badawcze stosowane w badaniach naukowych w pielęgniarstwie - C.W3.
W8. Zna zasady praktyki opartej na dowodach naukowych w medycynie (evidence based medicine) i w pielęgniarstwie (evidence based nursing practice) - C.W8
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
U1. diagnozować zagrożenia zdrowotne pacjenta z chorobą przewlekłą - B.U1
U2. oceniać adaptację pacjenta do choroby przewlekłej - B.U12.
U3. udzielać porad osobom zagrożonym uzależnieniami i uza-leżnionym, wykorzystując transteoretyczny model zmian (Prochaska i DiClemente) - B.U13.
U4. przygotowywać materiały edukacyjne dla pacjenta i jego rodziny w ramach poradnictwa zdrowotnego - B.U14.
U5. wykorzystywać zasoby technologiczne dla potrzeb porad-nictwa zdrowotnego - B.U15.
U6. dobierać i stosować metody oceny stanu zdrowia pacjenta w ramach udzielania porad pielęgniarskich - B.U16.
U7. Zaplanować badanie naukowe i omówić jego cel oraz spodziewane wyniki - C.U2.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K.1. dokonywania krytycznej oceny działań własnych i dzia-łań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglą-dowych i kulturowych
K.2. formułowania opinii dotyczących różnych aspektów dzia-łalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
K.3. okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywa-niem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową
K.4. rozwiązywania złożonych problemów etycznych związa-nych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań
K.5. ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadcze-nia zdrowotne
Teaching methods
(in Polish) Wykład: wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia: symulacja medyczna, praca z książką, analiza przypadku, giełda pomysłów, pogadanka
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: