Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Perioperative Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Advanced Nursing Practice: Nursing and Therapeutic Education in Chronic Diseases - Management of Chronic Wounds and Fistulas 1800-P1-ZPPLR-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- udział w praktykach zawodowych: 10 godzin
- przeprowadzenie egzaminu: 3 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 40 godzin, co odpowiada 1,5 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- udział w praktykach zawodowych: 10 godzin
- przygotowanie do praktyk: 5 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 5 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 12 + 3 = 15 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 65 godzin, co odpowiada 2,5 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 12 + 3 = 15 godzin (0,5 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 15 godzin, co odpowiada 0,5 punktom ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- udział w praktykach zawodowych śródrocznych: 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
30 godzin, co odpowiada wartości 1 punktu ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1. Przedstawia metody oceny ran przewlekłych i ich klasyfikację - B.W38.
W2. Omawia nowoczesne metody terapii i rolę hiperbarii tlenowej oraz terapii podciśnieniowej w procesie leczenia najczęściej występujących ran przewlekłych, w szczególności owrzodzeń żylnych, owrzodzeń niedokrwiennych, odleżyn, odmrożeń, zespołu stopy cukrzycowej - B.W39.
W3. Omawia zasady doboru opatrunków w leczeniu ran przewlekłych - B.W40.
W4. Zna zasady przygotowania pacjenta i jego rodziny w zakresie profilaktyki występowania ran oraz ich powikłań - B.W41.
W5. Rozumie zasady oceny funkcjonowania przetoki jelitowej i moczowej oraz ich powikłań - B.W42.
W6. Przedstawia zasady przygotowania pacjenta z przetoką jelitową i moczową oraz jego rodziny do samoobserwacji i samoopieki oraz zasady doboru sprzętu stomijnego i jego refundacji - B.W43.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Potrafi:
U1. oceniać i klasyfikować rany przewlekłe - B.U40.
U2. dobierać opatrunki z uwzględnieniem rodzaju i stanu rany - B.U41.
U3. przygotowywać pacjenta i jego rodzinę do profilaktyki, samokontroli i pielęgnacji rany - B.U42.
U4. stosować nowoczesne techniki pielęgnacji przetok jelitowych i moczowych - B.U43.
U5. przygotowywać pacjenta ze stomią do samoopieki i zapewniać doradztwo w doborze sprzętu stomijnego - B.U44.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Kieruje się dobrem pacjenta, poszanowaniem godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazuje zrozumienie dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatię w relacji z pacjentem i jego rodziną (K.1);
K2: Przestrzega praw pacjenta (K.2);
K3: Jest gotów do samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegania wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem (K.3);
K4: Ponosi odpowiedzialność za wykonywane czynności zawodowe (K.4);
K5: Ma nawyk zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu (K.5);
K6: Wykazuje zdolność przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta (K.6);
K7: Dostrzega i rozpoznaje własne ograniczenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonuje samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K.7).
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
- wykład informacyjny
Ćwiczenia:
- ćwiczenia kliniczne
- analiza przypadków
- pokaz
- instruktaż
- metody symulacyjne
Praktyki zawodowe:
- ćwiczenia kliniczne
- pokaz
- instruktaż
Prerequisites
(in Polish) Rozpoczynając naukę opisywanego przedmiotu student powinien:
posiadać wiadomości z zakresu anatomii i fizjologii człowieka;
wykazać się znajomością ogólnych zasad zmiany opatrunku rany, w tym znajomością zasad aseptyki i antyseptyki;
posiadać ogólną wiedzę z zakresu profilaktyki zakażeń;
wykazać się znajomością podstaw klinicznych schorzeń jelita cienkiego i grubego;
wykazać się znajomością ogólnych założeń opieki okołooperacyjnej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: