Conducted in
terms:
2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0913
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Advanced Nursing Practice: Care and Therapeutic Education in Chronic Diseases: Diabetes 1800-P1-ZPOC-S2
This course has not yet been described...
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 h
- udział w ćwiczeniach – 10 h
- przeprowadzenie egzaminu 2 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 22 h, co odpowiada 1,3 ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 h
- udział w ćwiczeniach: 10 h
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 30 h, co odpowiada 1, ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia – 8 h
- udział w zaliczeniu: 2 h
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 10 godzin, co odpowiada 0,3 ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
Nie dotyczy
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
Nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna i rozumie:
B.W12. predyktory funkcjonowania człowieka zdrowego i chorego, z uwzględnieniem choroby przewlekłej;
B.W32. zasady i metody prowadzenia edukacji terapeutycznej pacjenta, jego rodziny i opiekuna w zakresie samoobserwacji i samopielęgnacji w cukrzycy,
B.W33. patomechanizm cukrzycy oraz powikłania i zasady koordynacji działań związanych z prowadzeniem edukacji terapeutycznej;
B.W48. wpływ choroby przewlekłej na funkcjonowanie psychofizyczne człowieka i kształtowanie więzi międzyludzkich;
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student potrafi:
1. B.U11. diagnozować zagrożenia zdrowotne pacjenta z chorobą przewlekłą;
2. B.U12. oceniać adaptację pacjenta do choroby przewlekłej;
3. B.U16. dobierać i stosować metody oceny stanu zdrowia pacjenta w ramach udzielania porad pielęgniarskich;
4. B.U24. stosować wybrane metody edukacji zdrowotnej;
5. B.U34. wykorzystywać aktualną wiedzę w celu zapewnienia wysokiego poziomu edukacji terapeutycznej pacjentów chorych na cukrzycę, ich rodzin i opiekunów;
6. B.U35. planować i koordynować opiekę nad pacjentem chorym na cukrzycę;
7. B.U36. motywować pacjenta chorego na cukrzycę do radzenia sobie z chorobą i do współpracy w procesie leczenia;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) 1) dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych;
2) formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu;
3) okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową;
4) rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań;
5) ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne;
Teaching methods
(in Polish) Metody podające, problemowe i eksponujące:
• wykład informacyjny,
• wykład problemowy,
• dyskusja dydaktyczna,
• seminarium,
• analiza przypadków
• prezentacja filmów
Metody dydaktyczne w kształceniu online:
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Metody dydaktyczne podające:
wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące:
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- seminaryjna
Prerequisites
(in Polish) Do sprawnej realizacji przedmiotu wymagana jest wiedza wyjściowa z zakresu:
- anatomii, fizjologii i patofizjologii układu regulacji hormonalnej i metabolicznej zawiadującego gospodarką węglowodanową, tłuszczową, białkową,
- podstaw klinicznych cukrzycy.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: