Conducted in
term:
2023/24Z
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Social Sciences and Humanities: Management in Nursing 1800-P1-NSHZP1-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość: 5 h (0,2 ECTS)
- udział w wykładach: 15 h (0,6 ECTS)
- udział w ćwiczeniach: 20 h (0,8 ECTS)
- przeprowadzenie zaliczenia wykładu + egzamin: 1 + 1 = 2 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 42 h, co odpowiada 1,7 pkt. ECTS.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- zapoznanie się z materiałami umieszczonymi na platformie e-learningowej
- realizacja projektu w grupach zadaniowych
- czytanie wskazanej literatury
Łączny nakład pracy studenta wynosi 38 h, co odpowiada 1,5 pkt. ECTS.
3. Czas wymagany do przygotowania się w procesie oceniania - przygotowanie do zaliczeń 25 h (1 pkt. ECTS).
4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- udział w praktykach zawodowych 20 h (0,8 ECTS)
Łączny nakład pracy: 125 h = 5 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Wymienia i wyjaśnia metody zarządzania w systemie ochrony
zdrowia (A.W11)
W2: Klasyfikuje poszczególne struktury organizacyjne oraz podaje
ich poszczególne zalety i wady (A.W12)
W3: Wyjaśnia zasady funkcjonowania organizacji i tworzenia
kultury organizacyjnej (A.W12, A.W13)
W4: Rozróżnia poszczególne style zarządzania i funkcje
kierownicze oraz opisuje cechy przywództwa (A.W15,
A.W17)
W5: Przedstawia zasady zarządzania strategicznego oraz teorię
i zamierzenia zarządzania zmianą (A.W18)
W6: Porusza podstawowe problemy związane z planowaniem
i zarządzaniem personelem (A.W19)
W7: Przedstawia oraz opisuje podstawowe zasady zarządzania
jakością (A.W22)
W8: Opisuje mechanizmy podejmowania decyzji w zarządzaniu
(A.W14)
W9: Przedstawia zasady świadczenia usług pielęgniarskich
i sposób ich finansowania (A.W16)
W10: Przedstawia uwarunkowania rozwoju zawodowego
pielęgniarek (A.W20)
W11: Zna naukowe podstawy ergonomii w środowisku pracy
(A.W21)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi dobrać strukturę organizacyjną do specyfiki
działalności i otoczenia danej placówki medycznej (A.U8)
U2: Potrafi dobrać odpowiedni styl kierowania do zadań, cech
zespołu i otoczenia placówki medycznej (A.U9)
U3: Potrafi przeprowadzić analizę strategiczną podmiotów
wykonujących działalność leczniczą (A.U7)
U4: Potrafi wykorzystać podstawowe zasady zarządzania zasobami
ludzkimi w procesie rekrutacji, selekcji i adaptacji (A.U10)
U5: Analizuje strukturę zadań zawodowych pielęgniarek w
kontekście posiadanych kwalifikacji (A.U6)
U6: Umie opracowywać plan rozwoju zawodowego własnego
i podległego personelu pielęgniarskiego (A.U11, A.W20, K1))
U7: Potrafi przygotowywać opisy stanowisk pracy dla pielęgniarek
oraz zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności
(A.U12, A.W19,K2, K 3)
U8: Potrafi ułożyć harmonogramy pracy personelu w oparciu
o ocenę zapotrzebowania na opiekę (A.U13, A.W19)
U9: Umie nadzorować jakość opieki pielęgniarskiej w podmiotach
wykonujących działalność leczniczą, w tym przygotować ten
podmiot do zewnętrznej oceny jakości (A.U14, A.W22, K4,
K 5)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Krytycznie ocenia własne i cudze działania zachowując
szacunek dla różnic światopoglądowych i kulturowych (K1)
K2: Rozwiązuje samodzielnie lub z pomocą ekspertów różnego
rodzaju problemy wynikające z wykonywaniem czynności
zawodowych ponosząc odpowiedzialność za realizowane
świadczenia zdrowotne (K5)
K3: Dba o wizerunek i prestiż własnego zawodu (K3)
K4: Formułuje opinie dotyczące różnych aspektów działalności
zawodowej (K2).
K5: Potrafi rozwiązywać problemy etyczne związane z praktyką
zawodową i ustalać priorytety w realizacji zadań (K4)
K6: Zna zasady podejścia do marketingu i reklamy przemysłu
farmaceutycznego (K6)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia:
• ćwiczenia audytoryjne
• dyskusja
• praca w grupach
• metoda projektu
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- situational
- situational
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student posiada ogólną wiedzę na temat organizacji i zarządzania opieki zdrowotnej w Polsce oraz zadań organów administracji publicznej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: