Conducted in
term:
2022/23Z
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Preventive Nursing
(for:
Faculty of Health Sciences)
Social Sciences and Humanities: Management in Nursing 1800-P1-NSHZP-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 20 h (0,8 ECTS)
- przeprowadzenie zaliczenia wykładu: 1 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 21 h, co odpowiada 0,8 pkt. ECTS.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- zapoznanie się z materiałami
Łączny nakład pracy studenta wynosi 2 h, co odpowiada 0,08 pkt. ECTS.
3. Czas wymagany do przygotowania się w procesie oceniania - przygotowanie do zaliczeń 3 h (0,12 pkt. ECTS).
4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Łączny nakład pracy: 26 h = 1 ECTS
Łączny nakład pracy: 125 h = 5 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1:Wymienia i wyjaśnia metody zarządzania w systemie ochrony zdrowia (A.W11.)
W2:Klasyfikuje poszczególne struktury organizacyjne oraz podaje ich poszczególne zalety i wady (A.W12.)
W3:Wyjaśnia zasady funkcjonowania organizacji i tworzenia kultury organizacyjnej (A.W12., A.W13.)
W4:Uzasadnia istotę podejmowania decyzji kierowniczych w organizacji (A.W14.)
W5:Rozróżnia poszczególne style zarządzania i funkcje kierownicze oraz opisuje cechy przywództwa i delegowania zadań (A.W15., A.W17.)
W6:Analizuje zasady świadczenia usług pielęgniarskich i interpretuje sposób ich finansowania (A.W16.)
W7:Przedstawia zasady zarządzania strategicznego oraz teorię i zamierzenia zarządzania zmianą (A.W18.)
W8:Porusza podstawowe problemy związane z planowaniem i strategiami zarządzania personelem, a także opisuje uwarunkowania rozwoju zawodowego (A.W19., A.W.20.)
W9:Uzasadnia zastosowanie podstawowych zasad ergonomii na stanowiskach pracy w podsystemach pielęgniarskich (A.W21.)
W10:Przedstawia oraz opisuje modele i strategie zarządzania jakością (A.W22.)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1:Potrafi dokonać analizy zadań zawodowych pielęgniarek w odniesieniu do posiadanych kwalifikacji i kompetencji (A.U6.)
U2:Potrafi przeprowadzić analizę strategiczną podmiotów wykonujących działalność leczniczą (A.U7.)
U3:Potrafi dostosować metody podejmowania decyzji zawodowych oraz zarządzać pracą zespołów pielęgniarskich (A.U8., A.U9.)
U4:Potrafi wykorzystać podstawowe zasady zarządzania zasobami ludzkimi w procesie rekrutacji, selekcji i adaptacji (A.U10.)
U5:Potrafi opracować własną ścieżkę rozwoju zawodowego i podległego personelu pielęgniarskiego (A.U11.)
U6: Potrafi przygotować opis stanowiska pracy z uwzględnieniem zakresu obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień oraz harmonogramy pracy personelu w oparciu o ocenę zapotrzebowania na opiekę pielęgniarską (A.U12., A.U13.)
U7:Potrafi przygotowywać podmiot wykonujący działalność leczniczą do zewnętrznej oceny jakości oraz nadzorować w nim jakość opieki pielęgniarskiej (A.U14.)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1:Krytycznie ocenia własne i cudze działania zachowując szacunku dla różnic światopoglądowych i kulturowych ( K.1.)
K2:Rozwiązuje samodzielnie lub z pomocą ekspertów różnego rodzaju problemy wynikające z wykonywaniem czynności zawodowych ponosząc odpowiedzialność za realizowane świadczenia zdrowotne (K.2., K.5.)
K3:Dba o wizerunek i prestiż własnego zawodu (K.3.)
K4:Podejmuje działania mające na celu określenie priorytetowych zadań i rozwiązywania złożonych problemów etycznych zawodu pielęgniarki (K.4.)
K5:Racjonalnie podchodzi do wyboru reklamowanych produktów farmaceutycznych (K.6.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• kurs e-learningowy na platformie Moodle oraz Microsoft Teams
• wykład informacyjny z wykorzystaniem technik kształcenia
na odległość
• wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość
Ćwiczenia:
• dyskusja dydaktyczna
• debata i burza mózgów
• analiza przypadków
• realizacja projektu w zespołach zadaniowych z wykorzystaniem platformy Moodle
Prerequisites
(in Polish) Student posiada ogólną wiedzę na temat organizacji i zarządzania opieki zdrowotnej w Polsce oraz zadań organów administracji publicznej.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: