Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Vascular and Internal Diseases
(for:
Faculty of Health Sciences)
Advanced Clinical Assessment of Patient's Condition 1800-P1-DUO-S2
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
udział w ćwiczeniach: 10 godzin
zaliczenie praktyczne: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 11 godzin (0,5 pkt. ECTS)
2.Bilans nakładu pracy studenta:
udział w ćwiczeniach: 10 godzin
udział w zaliczeniu praktycznym: 1 godzina
bieżące przygotowanie do zajęć: 10 godzin
przygotowanie do zaliczenia praktycznego + teoretycznego: 10 + 1 = 11 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 31 godzin, co odpowiada punktom 1 punktowi ECTS
3.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
bieżące przygotowanie do zajęć: 10 godzin (0,5 pkt. ECTS)
przygotowanie do zaliczenia praktycznego + zaliczenie: 10 + 1 = 11 godzin (0,5 pkt. ECTS)
4.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
udział w ćwiczeniach: 10 godzin
bieżące przygotowanie do ćwiczeń: 10 godzin
przygotowanie do zaliczenia praktycznego + zaliczenie ćwiczeń: 10 + 1 = 11 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
31 godzin, co odpowiada 1 pkt. ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna zasady postępowania diagnostyczno-terapeutycznego i opieki nad pacjentami z nadciśnieniem tętniczym, zaburzeniami rytmu serca, przewlekłą niewydolnością krążenia oraz nowoczesne technologie wykorzystywane w terapii i monitorowaniu pacjentów z chorobami układu krążenia. B.W25.
W2: Zna przyczyny i zasady postępowania diagnostyczno-terapeutycznego oraz opieki nad pacjentami z niewydolnością narządową. B.W30.
W3: Zna zasady i metody monitorowania stanu zdrowia pacjenta oraz realizacji działań promocyjno-profilaktycznych w populacji osób zdrowych, w tym znaczenie wyników badania podmiotowego i przedmiotowego w formułowaniu oceny stanu zdrowia pacjenta, w tym dla potrzeb pielęgnowania oraz ordynowania leków i przedłużania leczenia. B.W53.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi monitorować stan zdrowia dzieci i osób dorosłych, w tym osób starszych, oraz wdrażać działania edukacyjne i promocyjno-profilaktyczne, w tym wykonać podmiotową i przedmiotową ocenę stanu zdrowia pacjenta, dla potrzeb pielęgnowania oraz ordynowania leków i przedłużania leczenia. B.U76.
U2: Potrafi monitorować stan zdrowia dzieci i osób dorosłych, w tym osób starszych, oraz wdrażać działania edukacyjne i promocyjno-profilaktyczne, w tym wykonywać standardowe, spoczynkowe badanie EKG oraz rozpoznać cechy echokardiograficznych stanów zagrożenia zdrowia i życia. B.U77.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student jest gotów do dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych.
K2: Student jest gotów do formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
K3: Student jest gotów do okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową.
K4: Student jest gotów do rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań.
K5: Student jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne.
K6: Student jest gotów do wykazywania profesjonalnego podejścia do strategii marketingowych przemysłu farmaceutycznego i reklamy jego produktów.
Teaching methods
(in Polish) Metody podające: wykład konwersatoryjny, pogadanka
Metody poszukujące: studium przypadków, giełda pomysłów,
Metody eksponujące – pokaz na fantomach, prezentacja dźwiękowa
Observation/demonstration teaching methods
- display
- simulation (simulation games)
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- participatory lecture
- programmed material
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- programmed material
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- situational
- practical
- practical
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza dotycząca budowy i funkcji organizmu człowieka oraz podstawowych elementów badania fizykalnego prezentowanych podczas studiów pierwszego stopnia., anatomia, fizjologia, patofizjologia
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Notes
Term 2022/23L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: