Conducted in
term:
2022/23
ISCED code: 0915
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Vascular and Internal Diseases
(for:
Faculty of Health Sciences)
Work Placement in Physiotherapy: Physiotherapy in Internal Diseases: Internal Diseases 1800-F5-PFFIN-SJ/MF
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Total student workload
(in Polish) Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 0 godz. (0 ECTS)
- udział w ćwiczeniach: 40 godz. (1,6 pkt ECTS)
- zaliczenie: 1 godz.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 40 godzin, co odpowiada 1,6 punktom ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 0 godz.
- udział w ćwiczeniach: 40 godz.
- przygotowanie do zajęć i zaliczenia (czytanie wskazanej literatury i przygotowanie opracowań): 10 godz.
Nakład pracy studenta wynosi 50 godzin = 2 pkt ECTS.
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-udział w wykładach, ćwiczeniach – 40 godz.
- przygotowanie do egzaminu + egzamin: 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 50 godz., co odpowiada 2 pkt. ECTS
4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna i rozumie:
W1: Międzynarodową Klasyfikację Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) w zakresie powiązanym z fizjoterapią pacjentów hospitalizowanych w oddziale chorób wewnętrznych – F.W5
W2: zasady diagnostyki funkcjonalnej niezbędnej dla postawienia diagnozy fizjoterapeutycznej i planowania metod, technik i środków fizjoterapeutycznych stosowanych w leczeniu pacjentów hospitalizowanych w oddziale chorób wewnętrznych – F.W3
W3: zasady doboru testów diagnostycznych w celu kontrolowania efektywności procesu rehabilitacji medycznej osób hospitalizowanych w oddziale chorób wewnętrznych – FW.3
W4: definicję, patogenezę, epidemiologię, objawy, diagnostykę i leczenie chorób internistycznych – F.W3; F.W5;
W5: metody fizjoterapii przydatne w leczeniu pacjentów internistycznych z uwzględnieniem ich spersonalizowanego doboru w zależności od zaawansowania choroby podstawowej z uwzględnieniem wskazań i przeciwwskazań do wdrażania poszczególnych metod terapii - FW3; F.W5, F.W7,
W6: metody doboru wyrobów medycznych fizjoterapii przydatnych w leczeniu pacjentów internistycznych z uwzględnieniem zasad evidence based physiotherapy (EBP), obowiązujących standardów, zasad etyki i odpowiedzialności zawodowej - FW3; F.W5, F.W7, F.W8, F.W9, F.W10; F.W11; FW.17, F.W18,
W7: rolę fizjoterapeuty w procesie kompleksowej rehabilitacji z udziałem innych specjalistów w zespole terapeutycznym – F.W12
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
U1: dobrać i przeprowadzić odpowiednie badania i testy funkcjonalne niezbędne dla doboru właściwych metod i środków fizjoterapeutycznych w leczeniu pacjenta hospitalizowanego w oddziale chorób wewnętrznych – F.U1
U3: przeprowadzać badania funkcjonalne pacjenta w zakresie chorób wewnętrznych oraz badania wydolnościowe niezbędne dla postawienia diagnozy fizjoterapeutycznej, doboru metod fizjoterapii (interwencji), wykonywania zabiegów
i stosowania odpowiednich metod terapeutycznych - FU2, F.U3, F.U4, F.U5, F.U6, F.U7, F.U9,
U4: zweryfikować efekty fizjoterapii, odpowiednio zmodyfikować programu fizjoterapii osób z różnymi schorzeniami internistycznymi, a także udokumentować poczynione obserwacje – FU2, F.U3, F.U4, F.U5, F.U6, F.U7, F.U9,
U5: prowadzić edukację zdrowotną - F.U10
U6: pracować w zespole interdyscyplinarnym i określić swój zakres kompetencji – F.U8, F.U11, F.U13, F.U14;
U7: samodzielnie podejmować decyzje terapeutyczne i ponosić za nie odpowiedzialność– F.U12;
U8: stosować zasady współpracy i komunikowania się w pracach zespołu wielodyscyplinarnego, wyjaśnić pacjentowi przyczynę jego dolegliwości i zaproponować spersonalizowany sposób usprawniania – F.U8; F.U16, F.U17, F.U18
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student jest gotów do:
K1: okazania tolerancji i akceptacji postawy i zachowania pacjentów wynikających z odmiennych uwarunkowań kulturowych, religijnych, społecznych i wieku – K1
K2: wykonywania zawodu, będąc świadomym roli, jaką fizjoterapeuta pełni na rzecz społeczeństwa, w tym społeczności lokalnej – K2
K3: prezentowania postawy promującej zdrowy styl życia, propagowania i aktywnego kreowania zdrowego stylu życia i promocji zdrowia w trakcie działań – K3
K4: przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej – K4
K5: rozumienia własnych ograniczeń i potrzeby konsultacji
z ekspertem – K5
K6: korzystania z obiektywnych źródeł informacji – K6
K7: wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym – K7
K8: formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej – K8
K9: przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób – K9
Teaching methods
(in Polish) Praktyki: metody dydaktyczne podające – pogadanka, metody dydaktyczne poszukujące - ćwiczenia praktyczne/ laboratoryjne, praca z książką, dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków
Observation/demonstration teaching methods
- display
- simulation (simulation games)
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- discussion
- narration
- description
- narration
- description
Exploratory teaching methods
- laboratory
- case study
- brainstorming
- observation
- practical
- case study
- brainstorming
- observation
- practical
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Anatomia, Fizjologia, Kinezyterapia, Ortopedia, Neurologia, Reumatologia, Fizjoterapia w chorobach narządu ruchu, Fizjoterapia w chorobach wewnętrznych. Fizjoterapia w chorobach naczyń obwodowych. Fizjoterapia w kardiologii, neurologii, pulmonologii, reumatologii. Fizjoterapia kliniczna w chirurgii.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Notes
Term 2022/23:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: