Conducted in
term:
2024/25
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Palliative Care
(for:
Faculty of Health Sciences)
University's Exclusive Offer. Specialised Path: Respiratory Physiotherapy 1800-F5-Fizjod-NJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w ćwiczeniach – 15 h
15 h = 0.6 ECTS
2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną:
- czytanie literatury – 5 h = 0,2 ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się w procesie oceniania – 5 h = 0,2 ECTS
Łączny nakład pracy: 25 h = 1 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Zna i rozumie:
W1: etiologię, patomechanizm, objawy i przebieg najczęstszych chorób w zakresie pulmonologii w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii- D.W3,
W2: zasady diagnozowania oraz ogólne zasady
i sposoby leczenia w najczęstszych chorobach
w zakresie pulmonologii, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii- D.W4,
Learning outcomes - skills
(in Polish) Potrafi:
W1: instruować pacjentów lub ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych-D.U07,
W2: stosować zasady prawidłowej komunikacji z pacjentem oraz komunikować się z innymi członkami zespołu terapeutycznego- D.U47,
W3: planować, dobierać i modyfikować programy rehabilitacji pacjentów z różnymi dysfunkcjami narządu ruchu oraz chorobami wewnętrznymi w zależności od stanu klinicznego, funkcjonalnego i psychicznego (poznawczo-emocjonalnego) chorego, jego potrzeb oraz potrzeb opiekunów faktycznych- D.U49,
W4: korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej
i zagranicznej- E.U3
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Jest gotów do:
K1- nawiązania i utrzymania pełnego szacunku kontaktu
z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych,
K2- wykonywania zawodu, będąc świadomym roli, jaką fizjoterapeuta pełni na rzecz społeczeństwa, w tym społeczności lokalnej,
K3- prezentowania postawy promującej zdrowy styl życia, propagowania i aktywnego kreowania zdrowego stylu życia
i promocji zdrowia w trakcie działań związanych z wykonywaniem zawodu i określania poziomu sprawności niezbędnego do wykonywania zawodu fizjoterapeuty,
K4- przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej,
K6- korzystania z obiektywnych źródeł informacji,
K7- wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy
w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym,
K9- przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób
Teaching methods
(in Polish) Ćwiczenia:
metody eksponujące: pokaz
dyskusja dydaktyczna
analiza przypadków
metody symulacyjne (studium przypadku; pacjent symulowany)
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
Exploratory teaching methods
- situational
- seminar
- practical
- brainstorming
- case study
- seminar
- practical
- brainstorming
- case study
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu fizjoterapia oddechowa powinien posiadać wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii układu oddechowego oraz podstawowych zagadnień związanych z pulmonologią.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: