Conducted in
terms:
2023/24, 2024/25
ISCED code: 1014
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Physiotherapy
(for:
Faculty of Health Sciences)
Basics of Physiotherapy. Adapted Physical Activity 1800-F4-PFAAF-SJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 30 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 40 godzin, co odpowiada 1,4 ECTS.
2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną:
- czytanie wskazanej literatury: 6 godziny
- przygotowanie prezentacji: 4 godziny
Łączny bilans nakładu pracy studenta wynosi 10 godzin, co odpowiada 0,3 ECTS.
3. Czas wymagany do przygotowania się w procesie oceniania: 10 godzin, co odpowiada 0,3 ECTS
Łączny nakład pracy: 60 h = 2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Zna i rozumie:
W1. Pojęcia z zakresu rehabilitacji medycznej, fizjoterapii oraz niepełnosprawności.C.W1
W2. Zasady doboru różnych form adaptowanej aktywności fizycznej, sportu, turystyki oraz rekreacji terapeutycznej w procesie leczenia i podtrzymywania sprawności osób ze specjalnymi potrzebami, w tym osób
z niepełnosprawnościami C.W11
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1. Dobiera i prowadzi kinezyterapię ukierunkowaną na kształtowanie poszczególnych zdolności motorycznych
u osób zdrowych oraz osób z różnymi dysfunkcjami, przeprowadza zajęcia ruchowe o określonym celu, prowadząc reedukację chodu i ćwiczenia z zakresu edukacji i reedukacji posturalnej oraz reedukacji funkcji kończyn górnych (C.U3)
U2. Instruuje pacjenta w zakresie wykonywania ćwiczeń ruchowych w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych, potrafi instruować opiekuna w zakresie sprawowania opieki nad osobą ze specjalnymi potrzebami oraz nad dzieckiem – w celu stymulowania prawidłowego rozwoju ( C.U4).
U3. Konstruuje trening medyczny, w tym różnorodne ćwiczenia, dostosowywując poszczególne ćwiczenia do potrzeb ćwiczących, umie dobrać odpowiednie przyrządy i przybory do ćwiczeń ruchowych oraz stopniować trudność wykonywanych ćwiczeń (C.U5).
U4. Dobiera poszczególne ćwiczenia dla osób z różnymi zaburzeniami i możliwościami funkcjonalnymi oraz metodycznie uczyć ich wykonywania, stopniując natężenie trudności oraz wysiłku fizycznego( C.U6).
U5. Wykazuje umiejętności ruchowe konieczne do demonstracji i zapewnienia bezpieczeństwa podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń (C.U.7).
U6. Orientuje się i potrafi poinstruować osoby ze specjalnymi potrzebami, w tym osoby z niepełnosprawnościami, w zakresie różnych form adaptowanej aktywności fizycznej, sportu, turystyki oraz rekreacji terapeutycznej (C.U13).
U7. Potrafi poinstruować osoby z niepełnosprawnościami w zakresie samoobsługi i lokomocji, w tym w zakresie samodzielnego przemieszczania się i pokonywania przeszkód terenowych na wózku aktywnym (C.U14)
U8. podejmować działania promujące zdrowy styl życia na różnych poziomach oraz zaprojektować program profilaktyczny w zależności od wieku, płci, stanu zdrowia oraz warunków życia pacjenta, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności fizycznej (C.U17)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1. Swoją postawą promuje zdrowy styl życia, propagując aktywne kreowanie zdrowego stylu życia i promuje zdrowie w trakcie działań związanych z wykonywaniem zawodu i określania poziomu sprawności niezbędnego do wykonywania zawodu fizjoterapeuty (K3)
K2. Przyjmuje odpowiedzialność związaną z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób (K9)
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne eksponujące: pokaz.
Metody dydaktyczne podające: opis, wykład: informacyjny, problemowy, konwersatoryjny.
Metody dydaktyczne poszukujące: ćwiczeniowa, klasyczna metoda problemowa, referat, studium przypadku.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- description
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- description
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- case study
- classic problem-solving
- practical
- case study
- classic problem-solving
- practical
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- evaluative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- evaluative methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Aktywność ruchowa adaptacyjna powinien posiadać wiadomości , umiejętności i kompetencje społeczne wynikające z ukończenia I-III roku studiów.
Course coordinators
Term 2023/24: | Term 2024/25: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: