Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Department of Physiotherapy
(for:
Faculty of Health Sciences)
Clinical Physiotherapy. Functional Diagnostics. Functional Diagnostics in Developmental Age 1800-F4-FKWR-NJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w wykładach - 15 h = 0,6 ECTS
- udział w ćwiczeniach – 65 h = 2,6 ECTS
80h = 3,2 ECTS
2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną:
- czytanie literatury 10 h = 0,4 ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa
w procesie oceniania:
- przygotowanie do ćwiczeń – 5 h = 0,2 ECTS
- przygotowanie do zaliczenia – 5 h = 0,2 ECTS
20h =0,8 ECTS
Łączny nakład pracy: 100 h = 4 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Zna i rozumie:
W1: etiologię, patomechanizm, objawy i przebieg dysfunkcji narządu ruchu w zakresie: pediatrii i neurologii dziecięcej, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii – D.W1
W2: zasady diagnozowania oraz ogólne zasady i sposoby leczenia najczęstszych dysfunkcji narządu ruchu w zakresie: pediatrii i neurologii dziecięcej, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii – D.W2
W3: założenia i zasady Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (International Classification of Functioning Disability and Health, ICF) – D.W16
W4: zasady postępowania fizjoterapeutycznego oparte na dowodach naukowych (evidence based medicine/physiotherapy) – F.W10
Learning outcomes - skills
(in Polish) Potrafi:
U1: przeprowadzić wywiad oraz zebrać podstawowe informacje na temat rozwoju i stanu zdrowia dziecka – D.U17
U2: ocenić rozwój psychomotoryczny dziecka – D.U18
U3: przeprowadzić ocenę aktywności spontanicznej noworodka i niemowlęcia – D.U19
U4: dokonać oceny poziomu umiejętności funkcjonalnych dziecka w zakresie motoryki i porozumiewania się w oparciu o odpowiednie skale – D.U20
U5: przeprowadzić kliniczną ocenę podwyższonego lub obniżonego napięcia mięśniowego u dziecka w tym spastyczności i sztywności – D.U21
U6: stosować Międzynarodową Klasyfikację Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (International Classification of Functioning, Disability and Health, ICF – D.U39
U7: zinterpretować badanie naukowe i odnieść je do aktualnego stanu wiedzy – E.U2
U8: korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej – E.U3
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Jest gotów do:
K1: nawiązania i utrzymania pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych – K1
K2: przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej – K4
K3: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych – K5
K4: korzystania z obiektywnych źródeł informacji – K6
Teaching methods
(in Polish) wykład informacyjny
dyskusja dydaktyczna
metoda przypadków- burza mózgów
zajęcia praktyczne
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- practical
Prerequisites
(in Polish) Zagadnienia z zakresu anatomii, fizjologii, rozwoju psychomotorycznego niemowlaka i dziecka oraz fizjoterapii klinicznej w wieku rozwojowym.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: