Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Department of Physiotherapy
(for:
Faculty of Health Sciences)
Clinical Physiotherapy. Rehabilitation Programming. Physiotherapy: Rehabilitation Programming. Rehabilitation Programming in Developmental Age 1800-F4-FKPW-NJ
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w wykładach - 20 h (0,8 ECTS)
- udział w ćwiczeniach – 65 h (2,6 ECTS)
85 h = 3,4 ECTS
2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną:
- czytanie literatury - 5 h = 0,2 ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się w procesie oceniania –
10 h = 0,4 ECTS
Łączny nakład pracy: 100 h = 4 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Zna i rozumie:
W1: etiologię, patomechanizm, objawy i przebieg dysfunkcji narządu ruchu w zakresie: pediatrii, neurologii dziecięcej, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii - D.W1
W2: zasady diagnozowania oraz ogólne zasady i sposoby leczenia najczęstszych dysfunkcji narządu ruchu w zakresie: pediatrii, neurologii dziecięcej, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii - D.W2
W3: założenia i zasady Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (International Classification of Functioning Disability and Health, ICF) - D.W16
W4: zasady postępowania fizjoterapeutycznego oparte na dowodach naukowych (evidence based medicine/physiotherapy) - F. W10
Learning outcomes - skills
(in Polish) Potrafi:
U1: planować, dobierać – w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta – i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne u dzieci i młodzieży z chorobami układu ruchu, takimi jak: wady wrodzone, wady postawy ciała, jałowe martwice kości - D.U24
U2: planować, dobierać – w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta – i prowadzić postępowanie przed- i pooperacyjne u dzieci leczonych operacyjnie - D.U25
U3: planować, dobierać – w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta – i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne u dzieci i młodzieży z zaburzeniami ruchowymi pochodzenia ośrodkowego,mózgowym porażeniem dziecięcym, z dysrafizmem rdzeniowym, z chorobami nerwowo-mięśniowymi, z okołoporodowymi uszkodzeniami splotów i nerwów obwodowych, z neuro- i miogennymi zanikami mięśni (atrofiami i dystrofiami mięśniowymi)- D.U26
U4: instruować opiekunów dzieci w zakresie tzw. pielęgnacji ruchowej, oraz dzieci i ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych - D.U27
U5: zinterpretować badanie naukowe i odnieść je do aktualnego stanu wiedzy - E.U2
U6: korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej - E.U3
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Jest gotów do:
K1: nawiązania i utrzymania pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych - K1
K2: wykonywania zawodu, będąc świadomym roli, jaką fizjoterapeuta pełni na rzecz społeczeństwa, w tym społeczności lokalnej - K2
K3: korzystania z obiektywnych źródeł informacji – K6
K4: przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób - K9
Teaching methods
(in Polish) wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład problemowy
dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków- burza mózgów, zajęcia praktyczne
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- classic problem-solving
- brainstorming
- practical
- project work
- classic problem-solving
- brainstorming
- practical
- project work
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Znajomość zagadnień z zakresu anatomii, fizjologii, fizjoterapii w pediatrii, diagnostyki w wieku rozwojowym.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: