Conducted in
term:
2022/23
ISCED code: 0915
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Department of Physiotherapy
(for:
Faculty of Health Sciences)
Sciences in Clinical Physiotherapy: Clinical Physiotherapy in Internal Diseases. Clinical Physiotherapy in Gynaecology and Obstetrics 1800-F3-FKwCHWGiP-NJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w wykładach - 10 h = 0,4 ECTS
- udział w ćwiczeniach - 25 h = 1 ECTS
RAZEM 35h = 1,4 ECTS
2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną:
- czytanie literatury - 10 h = 0,4 ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa
w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia - 5 h = 0,2 ECTS
RAZEM 15 h = 0,6 ECTS
Łączny nakład pracy: 50h = 2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Zna i rozumie:
W1: budowę anatomiczną poszczególnych układów organizmu ludzkiego i podstawowe zależności pomiędzy ich budową i funkcją w warunkach zdrowia i choroby- A.W1
W2: mianownictwo anatomiczne niezbędne do opisu stanu zdrowia - A.W3
W3: etiologię, patomechanizm, objawy i przebieg najczęstszych chorób w zakresie: ginekologii i położnictwa, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii uroginekologicznej - D.W3
W4: zasady diagnozowania oraz ogólne zasady i sposoby leczenia w najczęstszych chorobach w zakresie: ginekologii i położnictwa, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii uroginekologicznej - D.W4
W5: metody badania klinicznego i diagnostyki dodatkowej w zakresie badań stosowanych w ginekologii i położnictwie- D.W11
W6: założenia i zasady Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (International Classification of Functioning Disability and Health, ICF)- D.W16
Learning outcomes - skills
(in Polish) Potrafi:
U1: stosować Międzynarodową Klasyfikację Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (International Classification of Functioning, Disability and Health, ICF) dotyczące oceny funkcjonalnej- D.U39
U2: planować, dobierać i wykonywać zabiegi fizjoterapeutyczne po porodzie mające na celu likwidowanie niekorzystnych objawów, w szczególności ze strony układu krążenia, kostno-stawowego i mięśniowego - D.U40
U3: instruować kobiety ciężarne w zakresie wykonywania ćwiczeń przygotowujących do porodu i w okresie połogu - D.U41
U4: wykonywać zabiegi fizjoterapeutyczne u osób z nietrzymaniem moczu oraz instruować je w zakresie wykonywania ćwiczeń w domu - D.U42
U5: stosować zasady prawidłowej komunikacji z pacjentem oraz komunikować się z innymi członkami zespołu terapeutycznego –D.U47
U6: korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej- E.U3
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Jest gotów do:
K1: nawiązania i utrzymania pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych- K1
K2: wykonywania zawodu, będąc świadomym roli, jaką fizjoterapeuta pełni na rzecz społeczeństwa, w tym społeczności lokalnej- K2
K3: prezentowania postawy promującej zdrowy styl życia, propagowania i aktywnego kreowania zdrowego stylu życia i promocji zdrowia w trakcie działań związanych z wykonywaniem zawodu i określania poziomu sprawności niezbędnego do wykonywania zawodu fizjoterapeuty- K3
K4: przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej- K4
K5: korzystania z obiektywnych źródeł informacji- K6
K6: wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym- K7
K7: przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób- K9
Teaching methods
(in Polish) wykład informacyjny
wykład problemowy
dyskusja dydaktyczna
pokaz
analiza przypadków
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- description
- discussion
- problem-based lecture
- description
- discussion
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- round table
- practical
- classic problem-solving
- round table
- practical
- classic problem-solving
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) Student zna anatomię prawidłową i palpacyjną miednicy oraz jej biomechanikę.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: