Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Physiotherapy
(for:
Faculty of Health Sciences)
Sciences in Clinical Physiotherapy: Clinical Physiotherapy in Musculoskeletal Dysfunctions. Clinical Physiotherapy in Developmental Age 1800-F3-FKWZ-SJ
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w wykładach - 15 h = 0,6 ECTS
- udział w ćwiczeniach – 75 h = 3 ECTS
90 h = 3,6 ECTS
2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną:
- czytanie literatury 5 h = 0,2 ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się w procesie oceniania:
- 5h = 0,2 ECTS
Łączny nakład pracy: 100 h = 4 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Zna i rozumie:
W1: etiologię, patomechanizm, objawy i przebieg dysfunkcji narządu ruchu w zakresie: ortopedii i traumatologii, medycyny sportowej, reumatologii, neurologii i neurochirurgii oraz pediatrii, neurologii dziecięcej, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii - D.W1
W2: zasady diagnozowania oraz ogólne zasady i sposoby leczenia najczęstszych dysfunkcji narządu ruchu w zakresie: ortopedii i traumatologii, medycyny sportowej, reumatologii, neurologii, neurochirurgii oraz pediatrii, neurologii dziecięcej, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii - D.W2
W3: założenia i zasady Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (International Classification of Functioning Disability and Health, ICF) - D.W16
W4: zasady postępowania fizjoterapeutycznego oparte na dowodach naukowych (evidence based medicine/physiotherapy)- F.W10
Learning outcomes - skills
(in Polish) Potrafi:
U1:przeprowadzić wywiad oraz zebrać podstawowe informacje na temat rozwoju i stanu zdrowia dziecka- D.U17
U2: ocenić rozwój psychomotoryczny dziecka - D.U18
U3: przeprowadzić ocenę aktywności spontanicznej noworodka i niemowlęcia - D.U19
U4: dokonać oceny poziomu umiejętności funkcjonalnych dziecka w zakresie motoryki i porozumiewania się w oparciu o odpowiednie skale - D.U20
U5: przeprowadzić kliniczną ocenę podwyższonego lub obniżonego napięcia mięśniowego u dziecka w tym spastyczności i sztywności – D.U21
U6: planować, dobierać – w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta – i prowadzić postępowanie fizjoterpeutyczne u dzieci i młodzieży z chorobami układu ruchu, takimi jak: wady wrodzone, wady postawy ciała, jałowe martwice kości - D.U24
U7: planować, dobierać – w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta – i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne u dzieci i młodzieży z zaburzeniami ruchowymi pochodzenia ośrodkowego, mózgowym porażeniem dziecięcym, z dysrafizmem rdzeniowym, z chorobami nerwowo-mięśniowymi, z okołoporodowymi uszkodzeniami splotów i nerwów obwodowych, z neuro- i miogennymi zanikami mięśni (atrofiami i dystrofiami mięśniowymi) - D.U26
U8: instruować opiekunów dzieci w zakresie tzw. pielęgnacji ruchowej, oraz dzieci i ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych – D.U27
U9: stosować Międzynarodową Klasyfikację Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (International Classification of Functioning, Disability and Health, ICF) – D.U39
U10: stosować zasady prawidłowej komunikacji z pacjentem oraz komunikować się z innymi członkami zespołu terapeutycznego – D.U47
U11:zinterpretować badanie naukowe i odnieść je do aktualnego stanu wiedzy -E.U2
U12: korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej – E.U3
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Jest gotów do:
K1: nawiązania i utrzymania pełnego szacunku kontaktu
z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych – K1
K2: wykonywania zawodu, będąc świadomym roli, jaką fizjoterapeuta pełni na rzecz społeczeństwa, w tym społeczności lokalnej – K2
K3: prezentowania postawy promującej zdrowy styl życia, propagowania i aktywnego kreowania zdrowego stylu życia
i promocji zdrowia w trakcie działań związanych z wykonywaniem zawodu i określania poziomu sprawności niezbędnego do wykonywania zawodu fizjoterapeuty – K3
K4: przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej – K4
K5: korzystania z obiektywnych źródeł informacji – K6
K6: wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy
w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym – K7
K7: przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym
w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób – K9
Teaching methods
(in Polish) Wykład informacyjny
Wykład problemowy
Pokaz
Dyskusja dydaktyczna
Analiza przypadków
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- narration
- informative (conventional) lecture
- discussion
- description
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- discussion
- description
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- practical
- observation
- practical
- observation
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu fizjoterapia kliniczna w wieku rozwojowym powinien posiadać wiedzę z zakresu kinezyterapii oraz pediatrii i neurologii dziecięcej.
Course coordinators
Term 2024/25: | Term 2023/24: | Term 2022/23: |
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: