Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25
ISCED code: 0915
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Palliative Care
(for:
Faculty of Health Sciences)
Sciences in Clinical Physiotherapy: Clinical Physiotherapy in Internal Diseases: Clinical Physiotherapy in Pulmonology 1800-F3-FKPU-SJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w wykładach - 10 h (0,3 ECTS)
- udział w ćwiczeniach – 20 h (),7 ECTS)
30 h = 1 ECTS
2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną:
- czytanie literatury – 15 h = 0,5 ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się w procesie oceniania – 15 h = 0,5 ECTS
Łączny nakład pracy: 60 h = 2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Zna i rozumie:
W1: etiologię, patomechanizm, objawy i przebieg najczęstszych chorób w zakresie pulmonologii w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii- D.W3,
W2: zasady diagnozowania oraz ogólne zasady
i sposoby leczenia w najczęstszych chorobach
w zakresie pulmonologii, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii- D.W4,
W3: założenia i zasady Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (International Classification of Functioning Disability and Health, ICF)- D.W16
Learning outcomes - skills
(in Polish) Potrafi:
W1: instruować pacjentów lub ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych-D.U07,
W2: stosować Międzynarodową Klasyfikację Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (International Classification of Functioning, Disability and Health, ICF)- D.U39
W3: stosować zasady prawidłowej komunikacji z pacjentem oraz komunikować się z innymi członkami zespołu terapeutycznego- D.U47,
W4: podejmować działania mające na celu poprawę jakości życia pacjenta, w tym pacjenta w okresie terminalnym, z zastosowaniem sprzętu rehabilitacyjnego- D.U48,
W5: planować, dobierać i modyfikować programy rehabilitacji pacjentów z różnymi dysfunkcjami narządu ruchu oraz chorobami wewnętrznymi w zależności od stanu klinicznego, funkcjonalnego i psychicznego (poznawczo-emocjonalnego) chorego, jego potrzeb oraz potrzeb opiekunów faktycznych- D.U49,
W6: korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej
i zagranicznej- E.U3
Jest gotów do:
K1: nawiązania i utrzymania pełnego szacunku kontaktu
z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych- K1,
K2: wykonywania zawodu, będąc świadomym roli, jaką fizjoterapeuta pełni na rzecz społeczeństwa, w tym społeczności lokalnej- K2,
K3: prezentowania postawy promującej zdrowy styl życia, propagowania i aktywnego kreowania zdrowego stylu życia
i promocji zdrowia w trakcie działań związanych z wykonywaniem zawodu i określania poziomu sprawności niezbędnego do wykonywania zawodu fizjoterapeuty- K3,
K4: przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej- K4,
K5: korzystania z obiektywnych źródeł informacji- K6,
K6: wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy
w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym- K7,
K7: przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób- K9.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Jest gotów do:
K1- nawiązania i utrzymania pełnego szacunku kontaktu
z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych,
K2- wykonywania zawodu, będąc świadomym roli, jaką fizjoterapeuta pełni na rzecz społeczeństwa, w tym społeczności lokalnej,
K3- prezentowania postawy promującej zdrowy styl życia, propagowania i aktywnego kreowania zdrowego stylu życia
i promocji zdrowia w trakcie działań związanych z wykonywaniem zawodu i określania poziomu sprawności niezbędnego do wykonywania zawodu fizjoterapeuty,
K4- przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej,
K6- korzystania z obiektywnych źródeł informacji,
K7- wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy
w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym,
K9- przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
wykład informacyjny
wykład problemowy
Ćwiczenia:
metody eksponujące: pokaz
dyskusja dydaktyczna
analiza przypadków
metody symulacyjne (studium przypadku; pacjent symulowany)
Observation/demonstration teaching methods
- display
- simulation (simulation games)
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- description
- informative (conventional) lecture
- discussion
- description
- informative (conventional) lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- practical
- classic problem-solving
- brainstorming
- case study
- situational
- observation
- seminar
- classic problem-solving
- brainstorming
- case study
- situational
- observation
- seminar
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu fizjoterapia kliniczna w pulmonologii powinien posiadać wiedzę z zakresu anatomii, fizjologii, kinezyterapii, masażu leczniczego i fizykoterapii oraz podstawowych zagadnień związanych z medycyną paliatywną.
Course coordinators
Term 2024/25: | Term 2023/24: | Term 2022/23: |
Notes
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: