Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Clinical Physiotherapy. Clinical Basics of Physiotherapy. Clinical Basics of Physiotherapy in Gynaecology and Obstetrics 1800-F2-FKKPFwGiP-SJ
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- konsultacje: 3 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 2 godziny
- przeprowadzenie egzaminu praktycznego i teoretycznego: 0
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- przygotowanie do wykładów: 5 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: nie dotyczy
- czytanie wskazanej literatury: 5 godzin
- konsultacje: 3 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 5+ 2 = 7 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 40 godzin, co odpowiada 1,5 punktowi ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 5 + 2 = 7 godzin (0,28 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 7 godzin, co odpowiada 0,28 punktu ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie
W1: etiologię, patomechanizm, objawy i przebieg najczęstszych chorób w zakresie: kardiologii i kardiochirurgii, pulmonologii, chirurgii, ginekologii i położnictwa, geriatrii, psychiatrii, intensywnej terapii, onkologii i medycyny paliatywnej, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii. DW3.
W2: zasady diagnozowania oraz ogólne zasady i sposoby leczenia w najczęstszych chorobach w zakresie: kardiologii i kardiochirurgii, pulmonologii, chirurgii, ginekologii i położnictwa, geriatrii, psychiatrii, intensywnej terapii, onkologii i medycyny paliatywnej, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii. DW4.
W3: metody badania klinicznego i diagnostyki dodatkowej w zakresie badań stosowanych w ginekologii i położnictwie D.W11
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
U1: przeprowadzić szczegółowe badanie dla potrzeb fizjoterapii i testy funkcjonalne układu ruchu oraz zapisać i zinterpretować jego wyniki. D.U1.
U2: stosować Międzynarodową Klasyfikację Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (International Classification of Functioning, Disability and Health, ICF). D.U39.
U3: instruować kobiety ciężarne w zakresie wykonywania ćwiczeń przygotowujących do porodu i w okresie połogu D.U41
U4: wykonywać zabiegi fizjoterapeutyczne u osób z nietrzymaniem moczu oraz instruować je w zakresie wykonywania ćwiczeń w domu D.U42
U5: stosować zasady prawidłowej komunikacji z pacjentem oraz komunikować się z innymi członkami zespołu terapeutycznego D.U47.
U6: korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej E.U3.
(4.)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
K1: nawiązania i utrzymania pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych. K1
K2: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych. K5
K3: korzystania z obiektywnych źródeł informacji. K6.
K4: wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym. K7.
(5.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• metody eksponujące: pokaz, dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
Ćwiczenia:
· Rozwiązywanie testów
· pokaz z instruktażem
· ćwiczenia przedmiotowe
· ćwiczenia w pracowniach i poradniach kliniki
(6.)
Prerequisites
(in Polish) Znajomość anatomii i fizjologii narządów miednicy mniejszej.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: