Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Department of Geriatrics
(for:
Faculty of Health Sciences)
Biomedical Basis of Physiotherapy: Medical Biology 1800-F1-BPFBM-SJZ
- https://teams.microsoft.com/l/team/ (term 2022/23Z)
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach – 10 h
- przeprowadzenie zaliczenia – 2 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 12 h, co odpowiada 0,48 ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach – 10 h
- czytanie wskazanej literatury – 10h
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie - 3 + 2 =5 h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 25 h , co odpowiada 1 ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: - 5 h, co odpowiada 0,2 ECTS
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 5 h, co odpowiada 0,2 ECTS.
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- nie dotyczy.
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
W1: problematykę z zakresu dyscypliny naukowej – nauki biologiczne w tym rozwój, budowę i funkcje organizmu człowieka w warunkach prawidłowych i patologicznych ( 1);
W2: podstawowe właściwości fizyczne, budowę i funkcje komórek i tkanek organizmu człowieka ( A.W4);
W3: podstawowe mechanizmy procesów zachodzących w organizmie człowieka w okresie od dzieciństwa przez dojrzałość do starości ( A.W6);
W4: podstawowe procesy metaboliczne zachodzące na poziomie komórkowym, narządowym i ustrojowym, w tym zjawiska regulacji hormonalnej, reprodukcji i procesów starzenia się oraz ich zmian pod wpływem wysiłku fizycznego lub w efekcie niektórych chorób ( A.W7);
W5: podstawy funkcjonowania poszczególnych układów organizmu człowieka oraz narządów ruchu i narządów zmysłu (A.W8).
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student :
U1: ocenia wpływ czynników fizycznych na organizm człowieka, odróżniając reakcje prawidłowe i zaburzone ( A.U8)
U2: korzysta ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej ( E.U3).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych student :
K1: dostrzega i rozpoznaje własne ograniczenia, dokonuje samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych ( K5);
K2: korzysta z obiektywnych źródeł informacji ( K6).
Teaching methods
(in Polish) Wykład tradycyjny wspomagany technikami multimedialnymi
dyskusja dydaktyczna
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Studenci przystępujący do zajęć posiadają wiedzę z zakresu cytologii, podstaw biochemii i genetyki człowieka oraz biologii bezkręgowców na poziomie szkoły średniej (poziom rozszerzony matury z biologii).
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: