Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z
ISCED code: 0912
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Emergency Medicine
(for:
Faculty of Health Sciences)
Basic Medical Sciences: Advanced First Aid 1800-E1-Kpp-s1/Ma
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- konsultacje: 0 godzina
- przeprowadzenie zaliczenia: 1,5 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 21,5 godzin, co odpowiada 1,0 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- konsultacje: 0 godzina
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 8 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie (praktyczne i pisemne): 8,5 + 1 + 0,5 = 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 30 godzin, co odpowiada 1 punktom ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1. Wyjaśnia organizacje Systemu Ratownictwa Medycznego w Polsce.
W2. Definiuje podstawy prawne Systemu Ratownictwa Medycznego w Polsce.
W3. Objaśnia zasady współpracy służb ratowniczych.
W4. Omawia sposób organizacji działań ratunkowych w zdarzeniach masowych i katastrofach
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1. Zapewnia bezpieczeństwo na miejscu zdarzenia sobie i poszkodowanemu oraz świadkom.
U2. Rozpoznaje stany zagrożenia życia.
U3. Prawidłowo wykonuje algorytm podstawowych zabiegów resucytacyjnych u osób w różnym wieku.
U4. Prawidłowo używa AED.
U5. Zabezpiecza poszkodowanego w pozycji bezpiecznej.
U6. Potrafi bezpieczne odwrócić poszkodowanego z brzucha na plecy.
U7. Stosuje prawidłowe postępowanie w trakcie zakrztuszeniu u osób w rożnym wieku.
U8. Stosuje prawidłowe postępowanie w przypadku urazu.
U9. Opisuje postępowanie z ranami lub oparzeniami.
U10. Definiuje prawidłowe postępowanie w: wychłodzeniu, przegrzaniu, cukrzycy, bólu w klatce piersiowej, napadzie padaczkowym
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
• dyskusja dydaktyczna
Ćwiczenia
• analiza przypadków
• metody symulacyjne (studium przypadku; pacjent symulowany)
• metody eksponujące: film, pokaz
Observation/demonstration teaching methods
- display
- simulation (simulation games)
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
Prerequisites
(in Polish) 1. Znajomość anatomii człowieka z zakresu układu krążeniowego i oddechowego.
2. Znajomość fizjologii z zakresu funkcjonowania kładu krążeniowego i oddechowego.
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: