Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Vascular and Internal Diseases
(for:
Faculty of Health Sciences)
Catering Organisation and Safety: Hospital Nutrition 1800-D3-Zwsk-S1d
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 15 godzin (zdalnie)- platforma MS TEAMS: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aqW_jf2vGuWj0GHN3na3slIT2aDulSNejQwFQAWpAIVM1%40thread.tacv2/conversations?groupId=582e1674-c9a7-4c72-84fb-f06eddac2583&tenantId=e80a627f-ef94-4aa9-82d6-c7ec9cfca324
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- zaliczenie: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 41 godzin.
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- zajęcia praktyczne- 5h
- samokształcenie (opis przypadku, dokumentacja prowadzenia żywienia. itd): 15h
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 20+1h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 76 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS
3.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- udział w wykładach, ćwiczeniach, zajęciach praktycznych i realizacja programu samokształcenia – 55h (2pkt ECTS)
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 21godzin (1pkt ECTS)
Łączny nakład pracy studenta wynosi 76 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS
4.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- bieżące przygotowanie do ćwiczeń: 5 godziny
- przygotowanie do zaliczenia + ćwiczeń: 2 + 3 = 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
25 godzin, co odpowiada 1,0 pkt. ECTS
5.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1: zna epidemiologię zaburzeń stanu odżywienia w szpitalu K_W27, K_W28
W2: zna zasady żywienia w poszczególnych jednostkach chorobowych K_W07, K_W21, K_W22
W3: wyjaśnia wpływ chorób na stan odżywienia pacjentów hospitalizowanych K_W21
W4: Interpretuje zmiany organiczne i czynnościowe zachodzące w organizmie człowieka pod wpływem choroby (K_W08)
W5: objaśnia przesiewowe i pogłębione metody oceny stanu odżywienia K_W18, K_W25
W6: opisuje zagadnienia z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywienia w szpitalu K_W10, K_W11
W7: wymienia podstawy terapii żywieniowej i jej interakcji z lekami K_W20
W8: rozumie etyczne, prawne i ekonomiczne aspekty warunkujące przebieg choroby i możliwości leczenia żywieniowego K_W16, K_W26, K_W28; K_W30
W9: Potrafi zdefiniować problemy żywieniowe pacjenta K_W18; K_W22
W10: Wskazuje metody planowania żywienia indywidualnego
i zbiorowego dla pacjentów w szpitalu, domu pomocy społecznej, zakładach opieki leczniczej K_W25, K_W29, K_W30
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1. Potrafi zebrać wywiad żywieniowy, dokonać oceny stanu odżywienia pacjenta K_U01
U2: Potrafi prowadzić poradnictwo żywieniowe oraz zaplanować i prowadzić opiekę żywieniową nad pacjentami w szpitalu i zapobiegać
niedożywieniu szpitalnemu K_U04, K_U06,
U3: Potrafi zaplanować interwencję żywieniową w oparciu o normy żywieniowe z uwzględnieniem schorzeń pacjenta, stopnia ich zaawansowania oraz prowadzonego leczenia, w tym fizjoterapii. K_U07, K_U08, K_U09, K_U12, K_U13, K_U14, K_U16, K_U17, K_U18, K_U19
U4: Potrafi ocenić efektywność opieki żywieniowej w osiąganiu zamierzonych celów i modyfikować plan opieki żywieniowej w zależności od potrzeb K_U07, K_U10, K_U11
U5: Potrafi określić ryzyko niedożywienia szpitalnego i podjąć odpowiednie działania zapobiegawcze działając wspólnie z lekarzami i pielęgniarkami w ramach zespoły terapeutycznego zapewniającego opiekę żywieniowa nad pacjentami K_U05, K_U08, K_U09, K_U10,
U6: potrafi udzielić porady żywieniowej w ramach opieki poszpitalnej K_U04, K_U06, K_U12, K_U13, K_U14,
U7: potrafi dokonać oceny bezpieczeństwa żywności w żywieniu w szpitalu K_U21,
U8: potrafi obsługiwać komputer i korzystać z kalkulatorów przydatnych w pracy dietetyka K_U22
U9: umie przygotować ustny i pisemny raport ze swoich poczynań zawodowych K_U26, K_U27
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) tudent:
K1: ma świadomość własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się z prośbą o konsultację K_K01,
K2: korzysta z różnych źródeł informacji w celu doskonalenia umiejętności zawodowych K_K03.
K3: odpowiednio komunikuje się z pacjentami i współpracownikami K_K02, K_K04, K_K05, K_K06, K_K07
K4: wyglądem i zachowaniem prezentuje postawę zapobiegania szerzeniu się chorób pasożytniczych K_K09, K_K10
K5: wykazuje odpowiedzialność za człowieka i wykonywanie zadań zawodowych K_K04, K_K08
K6: przestrzega zasad bezpieczeństwa żywności oraz higieny pracy K_K08; K_K09
K7: przestrzega zasad bezpieczeństwa w stanach zagrożenia epidemiologicznego, w tym pandemii COVID-19; K_K01
Teaching methods
(in Polish) Wykład: metody dydaktyczne podające - wykład informacyjny (tradycyjny) z prezentacją multimedialną, metody dydaktyczne poszukujące – dyskusja dydaktyczna
Ćwiczenia: metody dydaktyczne podające – pogadanka, metody dydaktyczne poszukujące - ćwiczenia praktyczne/ laboratoryjne, praca z książką, metoda projektu, metoda referatu, dyskusja dydaktyczna, uczenie wspomagane komputerem, metody eksponujące: film, pokaz, analiza przypadków
Samokształcenie: metody dydaktyczne poszukujące - praca z książką, metoda projektu, metoda referatu, opis przypadku, opracowanie dokumentacji żywienia pacjenta w szpitalu, zasad jego monitorowania
Zajęcia praktyczne: analiza przypadku, praktyczna nauka zawodu
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Podstawy żywienia człowieka, podstawy żywienia klinicznego, znajomość podstawowych składników pokarmowych i odżywczych żywności, znajomość norm żywienia i modelowych racji pokarmowych, znajomość interakcji leków z żywnością
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: